De 3 meest opmerkelijke trends van het salon bij Hyundai.
Shift naar benzine, interesse in nieuwe technologieën, SUV blijft scoren.
Op de laatste dag van het salon kunnen we een round-up maken van de belangrijkste trends.
Trend #1: Benzine in de lift.
De trend die we eerder al opmerkten in de kleinere segmenten, zet zich nu ook door bij de grotere wagens; klanten kiezen meer voor benzine. Zelfs bij de Tucson, vroeger overduidelijk een dieselmodel, is het aandeel benzine al gestegen tot 35%.
Trend #2: Mensen zijn klaar voor waterstof.
Voor het eerst toont Hyundai de gecommercialiseerde waterstofwagen, de ix35 Fuel Cell. We hebben op de stand enorm veel vragen gekregen over deze baanbrekende technologie. Tegelijk is het ook duidelijk dat indien er vandaag tank-infrastructuur zou beschikbaar zijn, de klanten ook daadwerkelijk een waterstofwagen zouden kopen.
Trend #3: SUV blijft scoren, Tucson is een waanzinnig succes.
Belgen kopen nog steeds massaal SUV’s en Crossovers. Ons gamma SUV (met i20 Active, New Santa Fe maar vooral de nieuwe Tucson) blijft een waanzinnig succes. 42% van alle Hyundai verkopen is een SUV, maar dan wel hoofdzakelijk in tweewielaandrijving.