Hyundai Belgium levert eerste 10 Kona Electric uit aan Coca-Cola European Partners
Kona EV past perfect in de strategie van Coca-Cola European Partners om wagenpark te vergroenen.
Op het komende autosalon van Brussel zal de nieuwe Hyundai Kona EV (Electric Vehicle) een belangrijke rol spelen in het steeds groter wordende eco-aanbod van het Zuid-Koreaanse merk. Nog voor de uitlevering van de eerste klantverkochte Kona EV (de eerste leveringen zijn gepland voor januari), heeft Hyundai Belgium de eerste 10 exemplaren uitgeleverd aan Coca-Cola European Partners.
De Kona Electric biedt pure e-mobiliteit met twee verschillende aandrijflijnen. De versie met de grootste autonomie beschikt over een batterij van 64 kWh en een elektrisch rijbereik tot 449 km (volgens WLTP-tests). De elektromotor levert 150 kW en stuwt de All-New Kona Electric naar 100 km/u in een indrukwekkende 7,6 seconden.
Er is overigens ook een basisversie van de Kona EV beschikbaar. Die heeft een batterijcapaciteit van 39,2 kWh en raakt tot 289 km ver na een oplaadbeurt.
Beide aandrijvingen stellen onmiddellijk een koppel van 395 Nm ter beschikking van de bestuurder. Doordat het volledige vermogen beschikbaar is vanaf de eerste seconde, garandeert de Kona Electric onbeteugeld rijplezier.
De keuze van Coca-Cola European Partners
Coca-Cola European Partners koos voor de Kona EV met de krachtigste 64 kWh batterij. Met een autonomie van 449 km is dit model multi-inzetbaar over de volledige werkdag, en kan er ’s nachts geladen worden. Aan een snellader duurt het 54 minuten om de batterij voor 80% te laden.
Managing Director Olivier Sermeus van Hyundai Belux toonde zich tevreden dat Coca-Cola European Partners voor de Kona EV kiest:
“Hyundai heeft in korte tijd een indrukwekkend aanbod ecologische wagens ontwikkeld, en de nieuwe Kona EV is daar een recent voorbeeld van. Het is de eerste compacte SUV op de markt die een volledig elektrische aandrijflijn krijgt en daarmee ook nog eens opvallend ver kan rijden. Met de uitlevering van deze eerste 10 exemplaren toont Coca-Cola European Partners haar vertrouwen in onze producten, en we zijn ervan overtuigd dat er nog veel bedrijven hun voorbeeld zullen volgen.”
Ook bij Coca-Cola European Partners is men verheugd bij de levering van de eerste 10 voertuigen, aldus Marc Devos (Senior Manager, Fleet EU):
“Bij Coca-Cola European Partners Belux vinden we de permanente vergroening van ons wagenpark erg belangrijk. Dit kadert met onze Actieplan voor Duurzaamheid This is Forward: tegen 2025 zullen we de uitstoot van broeikasgassen van onze bedrijfsactiviteit met 50% verminderen. De nieuwe Hyundai Kona EV past perfect in dat plaatje.”