Hyundai Motor onthult 'de gloednieuwe NEXO' FCEV
met gedurfd nieuw ontwerp en verbeterde technologie
.jpg)
- Hyundai Motor heeft de gloednieuwe NEXO op de Seoul Mobility Show 2025 voorgesteld en markeert daarmee een belangrijke mijlpaal op het gebied van waterstofmobiliteit.
- De gloednieuwe NEXO mikt op een rijbereik van meer dan 700 km na vijf minuten opladen.
- Het 'Art of Steel' exterieurdesign en het verbeterde interieurcomfort versterken de concurrentiepositie van de NEXO in het segment van middelgrote SUV's.
- De NEXO van de tweede generatie heeft een ruim interieur met geavanceerde comfortfuncties, waaronder Relaxation Seats op de eerste rij en een grotere bagageruimte.
- De volledig nieuwe NEXO heeft een verbeterde aandrijflijn met meer efficiëntie en duurzaamheid, een nieuw motorsysteem en een zeer efficiënte omvormer.
- De gloednieuwe NEXO biedt aerodynamische verbeteringen en is de eerste FCEV met trekvermogen1 , wat de prestaties en veelzijdigheid ten goede komt.
- NEXO is ontworpen met geavanceerde hulpsystemen voor de bestuurder en veiligheidsvoorzieningen van topniveau voor botsingen, zodat bestuurders en passagiers uitgebreid worden beschermd.
- Hyundai Motor bevestigt zijn wereldwijde leiderschap op het gebied van waterstofmobiliteit als onderdeel van zijn streven om een leverancier van slimme oplossingen te worden voor het volledige mobiliteitsspectrum
SEOUL, 3 april 2025 - Hyundai Motor Company introduceerde vandaag de gloednieuwe NEXO fuel cell electric vehicle (FCEV), een hypermoderne middelgrote SUV, tijdens het wereldwijde lanceringsevenement op de Seoul Mobility Show in Korea. De lancering markeert een belangrijke mijlpaal op het gebied van waterstofmobiliteit.
De gloednieuwe NEXO biedt flexibiliteit, efficiëntie en veiligheid, waardoor het een opwindende keuze is voor vroege FCEV-rijders. Dankzij de geavanceerde brandstofceltechnologie stoot de NEXO geen uitlaatgassen uit.
Hyundai mikt op een actieradius van meer dan 700 km1 vanaf vijf minuten opladen, terwijl veiligheid een duidelijke focus is geweest bij de ontwikkeling van de NEXO. Hyundai mikt op topklasse veiligheidsbeoordelingen dankzij de uitgebreide veiligheidsvoorzieningen van de NEXO, die bestuurders en passagiers gemoedsrust garanderen.
De tweede generatie NEXO weerspiegelt Hyundai Motor's leiderschap op het gebied van waterstofmobiliteit en 27 jaar ervaring met brandstofceltechnologie. Dit nieuwe model onderstreept ook het engagement van het bedrijf voor een gediversifieerde strategie voor de elektrificatie van voertuigen, die niet alleen batterij-elektrische voertuigen (BEV's) en hybrides omvat, maar ook FCEV's, die de consument een ruimere keuze bieden.
Het 'Art of Steel'-exterieurontwerp en het verbeterde interieurcomfort maken NEXO nog aantrekkelijker.
Op basis van het INITIUM-concept dat in oktober 2024 werd onthuld, belichaamt de volledig nieuwe NEXO de nieuwe 'Art of Steel'-designtaal van Hyundai Motor, die de inherente kracht en natuurlijke vormbaarheid van het materiaal weerspiegelt. In het ontwerp van de NEXO zorgen de veerkracht en veelzijdigheid van staal voor spanning en kracht, waarbij de resulterende vormen een vorm van kunst zijn.
NEXO heeft een robuust en verfijnd ontwerp, met krachtige lijnen en een stevige structuur die een stoer imago creëren, terwijl de boogvormige dwarsdoorsnede van het voertuig de kracht versterkt. NEXO's horizontale groefpatronen op de deuren benadrukken de duurzaamheid van het voertuig en het algehele ontwerp past bij zowel stedelijke levensstijlen als levensstijlen buitenshuis.
De buitenkant van de auto wordt gedefinieerd door de 'HTWO'-lampen, die een kenmerkende FCEV-specifieke designcue creëren die stoerheid combineert met verfijning en die het waterstofmerk HTWO en de boodschap 'Hydrogen for Humanity' van de Hyundai Motor Group netjes inkapselt. De 4 Dot Lamps zorgen er ook voor dat de gloednieuwe NEXO 's nachts herkenbaar is als een Hyundai.
De nieuwe generatie NEXO zal verkrijgbaar zijn in zes kleuren: Creamy White Pearl, Phantom Black Pearl, Amazon Gray Metallic, Ocean Indigo Matte, Ecotronic Gray Pearl en Goyo Copper Pearl. Deze laatste kleur is geïnspireerd op de natuur en cultuur van Korea en belichaamt de essentie van 'Koreanism'.
Deze kleur is vernoemd naar het Koreaanse woord 'Goyo', wat 'sereen' of 'rustig' betekent, en heeft een unieke charme die de traditionele schoonheid van Korea combineert met een moderne esthetiek dankzij de diepe en rijke tint. NEXO gebruikt een lakproces met drie lagen, waardoor een multidimensionaal effect ontstaat waarbij de carrosseriekleur verandert afhankelijk van de hoek van het licht en de omgeving, wat de kenmerkende aanwezigheid van de auto versterkt.
Binnenin biedt NEXO een ruime omgeving die is ontworpen om het comfort en gemak van de passagiers te vergroten. In het interieur is gebruik gemaakt van rijke, zachte bekleding met patronen die de warmte en het comfort van thuis oproepen. Een gebogen, op de bestuurder gericht display, intuïtieve bedieningselementen en een eilandvormige middenconsole met indrukwekkende opbergruimte zijn de belangrijkste kenmerken. Digitale zijspiegeldisplays integreren naadloos als onderdeel van het dashboard, waardoor de openheid en bruikbaarheid worden gemaximaliseerd. Dit ontwerp creëert een 'Furnished Space' met een hightech gevoel, wat een boeiende ervaring oplevert.
De volledig nieuwe NEXO is langer, breder en hoger dan zijn voorganger, wat resulteert in meer passagierscomfort en een grotere laadcapaciteit achterin, met een maximum van 993 liter2 - genoeg voor maximaal vier golftassen. Het nieuw geïmplementeerde platform in de bagageruimte3 is zo ontworpen dat gebruikers vrij accessoires kunnen kiezen en gebruiken die zijn afgestemd op hun behoeften.
Het interieur beschikt ook over Premium Relaxation Seats4 met beensteunen op de eerste rij. De stoelen op de eerste rij hebben een smalle rugleuning die de knieruimte en beenruimte voor passagiers op de tweede rij vergroot. Hun comfort wordt nog verder verhoogd door de geventileerde stoelen5 die ook een grotere relaxhoek bieden in vergelijking met de vorige NEXO. De nieuwe auto biedt ook meer hoofd- en schouderruimte voor passagiers op de tweede rij. De achterdeuren openen breder6 dan bij de vorige generatie auto's, waardoor in- en uitstappen gemakkelijker wordt en de NEXO een ideale keuze is voor gezinnen.
In het hele interieur zijn slimme opbergoplossingen te vinden, met name in de middenconsole, het dashboard en de portierbekleding, waardoor de NEXO nog praktischer wordt en passagiers meer gemak hebben. Sfeerverlichting gekoppeld aan snelheidswaarschuwingen draagt bij aan de premium beleving van de NEXO, terwijl het panoramische open dak het gevoel van ruimte in het interieur versterkt
In het hele voertuig worden duurzame materialen7 gebruikt, waaronder bioprocessleder, biopU-leder, gerecyclede PET-stof, linnen stof, bioplastic, biotPO-huid, biolak, biopU-plaatschuim en gerecycled plastic autoafval.
Nieuw brandstofcelsysteem en verbeteringen aan de aandrijflijn zorgen voor betere prestaties
De volledig nieuwe NEXO kan bogen op aanzienlijke verbeteringen in de aandrijflijn. Deze verbeteringen zijn geconcentreerd rond de brandstofcel (FC) en vermogenselektronica (PE) systemen, die zijn verbeterd om het vermogen en de prestaties te verbeteren.
Een nieuw motorsysteem vult deze verbeteringen aan en verhoogt het vermogen van het PE-systeem en de batterijcapaciteit. Hierdoor is het totale vermogen verhoogd van 135 kW naar 190 kW, terwijl het vermogen van de batterij is verdubbeld van 40 kW naar 80 kW. Deze verbeteringen dragen bij aan een snellere acceleratietijd van 0-100 km/u van 7,8 seconden8 vergeleken met 9,2 seconden voor de vorige NEXO, wat zorgt voor een uitstekende acceleratie en soepele inhaalmogelijkheden.
Het waterstof-brandstofcelpakket levert nu een maximaal bruto vermogen van 110 kW, een stijging van 16 procent, terwijl de nieuwe elektromotor maximaal 150 kW levert. De FC-stack heeft ook een verbeterde werking bij lage temperaturen en duurzaamheidsverbeteringen, onder andere aan het membraan, en een uniforme prestatiestructuur van de cel. De 'Wake Up' antivriesfunctie van de schoorsteen en andere systeemoptimalisaties verbeteren de rijeigenschappen bij lage temperaturen en het startgemak het hele jaar door.
Bovendien biedt de gloednieuwe NEXO een grotere brandstofopslagcapaciteit zonder dat dit ten koste gaat van de cabineruimte. De concurrentiekracht van de volledig elektrische actieradius (AER) van het systeem wordt gewaarborgd door de verbeterde brandstofefficiëntie, de grotere inhoud van de waterstoftank - die nu 6,69 kg bedraagt, tegenover 6,33 kg in de vorige NEXO - en de grotere opslagdichtheid van waterstof.
Aerodynamische verbeteringen, waaronder optimalisaties aan de onderkant van de auto en verbeteringen aan het luchtstroombeheer, verminderen de luchtweerstand en verbeteren de efficiëntie. De geavanceerde prestaties van het voertuig op het gebied van lawaai, trillingen en ruwheid (NVH) worden versterkt door technologieën zoals ANC-R (Active Noise Control-Road) lawaaionderdrukking en geluidsabsorberende banden, die het raffinement van het voertuig verbeteren, vooral tijdens accelereren en op ruwe wegen. Om de bruikbaarheid nog verder te verbeteren, bieden de Europese modellen van de gloednieuwe NEXO trekcapaciteiten tot 1.000 kg.
Het baanbrekende e-Handling-systeem van de NEXO verbetert de rijprestaties nog verder door het motorkoppel te regelen voor een beter weggedrag. Door het motorvermogen aan te passen, optimaliseert het systeem de grip en verbetert het de stuurrespons en stabiliteit.
NEXO maakt gebruik van een Smart Regenerative System (SRS) om het rijcomfort te verbeteren door het regeneratief remmen automatisch aan te passen op basis van navigatiegegevens en de afstand tot voorliggers. Dit systeem, dat wereldwijd beschikbaar is, gebruikt uitgebreide kaartinformatie9 om zich aan te passen aan wegomstandigheden, zoals flitspalen, bochten en verkeersdrempels. Het vermindert de tussenkomst van de bestuurder door de vertraging tijdens het uitrollen automatisch te regelen, met instelbare afstandsinstellingen.
Innovatieve functies en geavanceerde technologieën verbeteren de elektrische ervaring met waterstof
De nieuwe NEXO biedt een reeks consumentgerichte functies die zijn ontworpen om de waterstof-elektrische rijervaring intuïtief en gemakkelijk te maken. De nieuwe NEXO heeft een schakelhendel die het gebruiksgemak voor de bestuurder en de cockpit verbetert. Het verwijderen van de traditionele versnellingspook zorgt voor meer interieurruimte en ontwerpflexibiliteit en biedt meer opbergruimte in de middenconsole.
De FCEV Route Planner10 van het voertuig helpt bestuurders om hun bestemming te bereiken door de nodige oplaadstations in de routes op te nemen wanneer het energieniveau laag is. Het systeem beveelt stations aan, toont de status van de brandstof op tussenpunten en biedt realtime informatie over waterstofstations. Het systeem past de afstand tot lege tank aan op basis van het gebruik van de airconditioning en toont een energiestroomdiagram, de status van de waterstoftank en de huidige rijmodus.
Het ccNC-systeem (Connected Car Navigation Cockpit) van NEXO heeft een slank, gebogen display dat een 12,3-duims informatiecluster voor de bestuurder combineert met een 12,3-duims infotainmentmonitor. Het systeem ondersteunt over-the-air (OTA) software-updates en beschikt over generatieve AI-spraakherkenning. NEXO's infotainment biedt draadloze Apple CarPlay en Android Auto, samen met een premium Bang & Olufsen Sound System met maximaal 14 luidsprekers.
De functie Voice Recognition Generative AI integreert geavanceerde AI-mogelijkheden in de spraakassistent. Deze innovatie is bedoeld om de concurrentiekracht van producten te vergroten door dynamische, door AI gegenereerde antwoorden te geven en automatisch de conversatiemodus in te schakelen voor naadloze interactie. Het systeem is ontworpen om een unieke en boeiende gebruikerservaring te bieden.
Het head-up display (HUD) projecteert essentiële voertuiginformatie op de voorruit, waardoor de bestuurder minder wordt afgeleid en de veiligheid toeneemt. Het heeft een 12-duims display dat gegevens over autonoom rijden, veiligheidswaarschuwingen aan de achterzijde, een snelheidsmeter en andere relevante informatie toont.
Op de middenconsole bevindt zich het dubbele draadloze laadsysteem11 waarmee smartphones razendsnel kunnen worden opgeladen. Deze technologie ondersteunt NFC-communicatie voor Digital Key 2 keyless entry en de startfunctie van de auto. Het systeem heeft een geïntegreerde siliconen pad als onderdeel van de draadloze lader om te voorkomen dat de smartphone onderweg beweegt en bevat een koelventilator om oververhitting te voorkomen. Het USB-laadvermogen bedraagt 15 W, waardoor mobiele apparaten snel kunnen worden opgeladen.
Net als de BEV's van Hyundai Motor heeft de NEXO een V2L-functie (Vehicle-to-load)12 die veelzijdige stroomoplossingen biedt voor zowel binnen als buiten het voertuig. Binnenin kunnen gebruikers via een stopcontact op de middenconsole elektronische apparaten en huishoudelijke apparaten aansluiten, die worden gevoed door de hoogspanningsbatterij van het voertuig. Op dezelfde manier maakt de V2L-functie aan de buitenkant het gebruik van elektronische apparaten mogelijk zonder dat er een aparte V2L-connector of -adapter nodig is.
NEXO heeft een digitale middenspiegel (DCM) die het zicht naar achteren verbetert door gebruik te maken van een camera-beeldschermsysteem, dat een breder gezichtsveld biedt en een betere stoeldekking en nachtzicht in vergelijking met traditionele optische spiegels. Dit systeem zorgt voor een beter zicht naar achteren. Om dit te behouden, bevat de DCM een reinigingssysteem dat sproeiervloeistof rechtstreeks op de camera spuit.
Een digitaal zijspiegelsysteem (DSM)13 is op sommige markten verkrijgbaar in plaats van traditionele optische spiegels en biedt een breder en duidelijker zicht naar achteren. Het verbetert de horizontale dodehoekdetectie, het zicht naar voren en het zicht in regen en nacht in vergelijking met conventionele spiegels. Tot de belangrijkste functies behoren schermuitbreiding bij achteruitrijden, extra lijnen voor het wisselen van rijstrook en integratie met de dodehoekmonitor (BVM) voor een beter zicht bij het wisselen van rijstrook.
De Built-in Cam 2 Plus14 biedt video-opnamen van hoge kwaliteit via zowel voor- als achteruitrijcamera's, inclusief mogelijkheden voor stemopname. Het systeem is verbeterd door nieuwe technologie en feedback van klanten en bevat een parkeerbewegingsdetectiefunctie die tot vier dagen kan werken. Het systeem heeft een superieure beeldkwaliteit met een camera met hoge pixels, zodat gebruikers video's kunnen bekijken
Het vingerafdrukauthenticatiesysteem voor in de auto15 biedt meer gemak en veiligheid door vingerafdrukauthenticatie te integreren als onderdeel van NEXO's high-end audio-, video-, navigatie- en telematicasysteem (AVNT). Dit maakt een snelle identificatie mogelijk voor elektronische betalingen en persoonlijke identificatie, en maakt het mogelijk om de motor zonder sleutel te starten met alleen de vingerafdruk van de gebruiker. Het vervangen van een pincode door biometrische authenticatie vereenvoudigt dit proces.
Met Digital Key 2 kan de auto worden in- en gestart via draadloze smartphonecommunicatie, met afstandsbediening op korte afstand en RSPA (Remote Smart Parking Assistance) 2. Gebruikers kunnen de 'sleutel' registreren en delen met maximaal 15 apparaten, waaronder Apple Watches, en een NFC Card Key gebruiken die is gekoppeld aan gepersonaliseerde profielen. Het biedt passieve deurvergrendeling/ontgrendeling en automatische vergrendeling wanneer de bestuurder vertrekt met een geauthenticeerde sleutel.
Het Rear Occupant Alert System is ontworpen om veiligheidsincidenten te voorkomen door het detecteren van kinderen die in de auto zijn achtergelaten. Het systeem maakt gebruik van radarsensoren om beweging op de achterbank te detecteren en geeft hoorbare en zichtbare waarschuwingen om de bestuurder op de hoogte te stellen van eventuele achtergebleven inzittenden.
Geavanceerde veiligheids- en rijhulpsystemen bieden bescherming en gemoedsrust
De gloednieuwe NEXO is zorgvuldig ontworpen om de hoogste veiligheidsscore te behalen in belangrijke wereldwijde veiligheidsbeoordelingsprogramma's. Dit weerspiegelt Hyundai's streven naar uitzonderlijke veiligheidsprestaties en bescherming voor bestuurders en passagiers.
Het voertuig heeft een multi-skelet structuur en tot negen airbags16 voor de bescherming van passagiers en de waterstoftank van de NEXO. Hij is ook uitgerust met de nieuwste ADAS-technologieën (Advanced Driver Assistance System) om botsingen te voorkomen.
NEXO is vervaardigd met zeer sterke materialen om de stijfheid van het koetswerk te verbeteren en een sterke passieve veiligheid te garanderen door een effectieve bescherming van de passagiersruimte. Hij biedt eersteklas botsingsprestaties in alle koetswerkdelen en is ontworpen om botsingsenergie te absorberen en te verspreiden, waardoor de vervorming van het passagierscompartiment tot een minimum wordt beperkt.
Het gebruik van ultra hoogsterkte staal van de derde generatie verbetert de vervormbaarheid aanzienlijk in vergelijking met staal van de eerste generatie. Belangrijke structurele verbeteringen zijn onder andere versterkte componenten aan de voorkant, een uit meerdere delen bestaand, warm gestanst onderste gedeelte aan de zijkant, een verbeterd belastingstraject bij een frontale botsing en een structuur met meerdere belastingstrajecten bij zijdelingse botsingen.
Tot de ADAS-functies17 behoren Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) 1.5/2.0, Lane Keeping Assist (LKA), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Safe Exit Warning (SEW), Safe Exit Assist (SEA), Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), Driver Attention Warning (DAW), Blind-Spot Viewer Monitor (BVM), High Beam Assist (HBA), Smart Cruise Control (SCC), Emergency Stop, Navigation-based Smart Cruise Control (NSCC), Lane Following Assist 2 (LFA), Highway Driving Assist (HDA), Rear View Monitor (RVM), Surround View Monitor (SVM), Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA), Forward/Side/Reverse Parking Distance Warning (PDW), Forward/Side/Reverse Parking Collision-Avoidance Assist (PCA) en Remote Smart Parking Assist 2 (RSPA).
Hyundai Motor heeft de onthullingsfilm van de gloednieuwe NEXO vrijgegeven, waarin de belangrijkste kenmerken van het product worden getoond. Hyundai zal content over de NEXO blijven publiceren via het Hyundai Motor Worldwide YouTube-kanaal en andere sociale mediaplatforms.
De nieuwe NEXO van Hyundai Motor, die later dit jaar op de wereldmarkt komt, is een bewijs van het leiderschap van het bedrijf op de wereldwijde waterstofmarkt. Hyundai Motor blijft de FCEV-infrastructuur uitbreiden en zijn marktpositie als pionier in waterstofmobiliteit versterken onder het HTWO-merk van de Hyundai Motor Group en zijn engagement om een leverancier van slimme oplossingen te worden voor het volledige mobiliteitsspectrum.
Technische kenmerken
Dimensions (mm) | Length | 4,750 |
| Wheelbase | 2,790 |
| Width | 1,865 |
| Height | 1,640 (1,673 w/ roof rack) |
Tires | 225/55R18 (18”), 245/45R19 (19”) |
|
Cargo capacity (ℓ) | 1,719 (behind 1st row) / 993 (behind 2nd row) *Based on SAE measurement |
|
Fuel cell stack power | 110 kW (Gross) / 94 kW (Net, FC system output) |
|
Motor output | 150 kW front (350 Nm) |
|
High voltage battery | Power | 80 kW |
| Energy | 2.64 kWh |
Hydrogen tank | Volume | 162.6 ℓ (54.2 ℓ x 3) |
| Usable H2 | Up to 6.69 kg |
Target driving range (Korean Ministry of Trade, Industry and Energy standard) | 700+ km (with 18-inch wheels and GL trim, Korea domestic model) |
|
Projected max fuel economy (Korean Ministry of Trade, Industry and Energy standard) | 97.8 km/kg (with 18-inch wheels and GL trim, Korea domestic model) |
|
Power Performance *Figure based on internal testing; Korea domestic model suited with 18-inch wheels and GL model trim | Max. Speed | 179 km/h / 111 mph |
| 0 → 100 km/h | 7.8 secs |
Exterior colors | Creamy White Pearl, Phantom Black Pearl, Amazon Gray Metallic, Ocean Indigo Matte, Ecotronic Gray Pearl, Goyo Copper Pearl |
|
Interior colors | Serene Gray + Mosi Ivory Two-tone, Dark Teal + Obsidian Black Two-tone, Obsidian Black Monotone |
|
* De cijfers voor energieverbruik zijn nog niet definitief. Gebruik alleen de schattingen zoals hierboven vermeld. Voertuigspecificaties en -kenmerken kunnen per land/regio verschillen en kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.
1 Cijfer gebaseerd op interne tests; Koreaans binnenlands model geschikt met 18-duims wielen. Kilometerbereik berekend op basis van de Koreaanse standaard van het Ministerie van Handel, Industrie en Energie.
2 Cijfer gebaseerd op SAE-norm, achter 2nd
3 Alleen verkrijgbaar in geselecteerde markten en afhankelijk van uitvoering
4 Alleen verkrijgbaar in geselecteerde markten en afhankelijk van uitvoering
5 Alleen verkrijgbaar in geselecteerde markten en afhankelijk van uitvoering
6 Tot 80 graden (70 graden van de 1st generatie NEXO)
7 Alle exterieur- en interieurmaterialen afhankelijk van specifiek onderdeel, kleur en bekleding.
8 Cijfer gebaseerd op interne tests; Koreaans binnenlands model geschikt met 18-inchwielen en GL-uitrusting
9 De beschikbare kaartinformatie kan per regio en markt verschillen
10 Alleen verkrijgbaar op de Koreaanse markt.
11 Alleen verkrijgbaar in geselecteerde markten en afhankelijk van de uitrusting.
12 Alleen verkrijgbaar in geselecteerde markten en afhankelijk van de uitrusting.
13 Alleen verkrijgbaar in geselecteerde markten en afhankelijk van de uitrusting.
14 Alleen verkrijgbaar in geselecteerde markten en afhankelijk van de uitrusting.
15 Alleen verkrijgbaar in geselecteerde markten en afhankelijk van de uitrusting.
16 Alleen verkrijgbaar in geselecteerde markten en afhankelijk van de uitrusting.
17 De beschikbaarheid van functies kan per regio/markt en uitvoering verschillen.
18 De beschikbaarheid van functies kan per regio/markt en uitvoering verschillen.
Over Hyundai Motor Company
Hyundai Motor Company werd opgericht in 1967 en is aanwezig in meer dan 200 landen met meer dan 120.000 werknemers die zich inzetten om de mobiliteitsuitdagingen van de echte wereld aan te gaan. Gebaseerd op de merkvisie 'Progress for Humanity' versnelt Hyundai Motor zijn transformatie tot Smart Mobility Solution Provider. Het bedrijf investeert in geavanceerde technologieën zoals robotica en Advanced Air Mobility (AAM) om revolutionaire mobiliteitsoplossingen te realiseren en streeft tegelijkertijd naar open innovatie om toekomstige mobiliteitsdiensten te introduceren. In het streven naar een duurzame toekomst voor de wereld zal Hyundai zich blijven inspannen om nulemissievoertuigen te introduceren met toonaangevende waterstof-brandstofcel- en EV-technologieën.