Hyundai Motor Company debuteert met IONIQ 5 N op het Goodwood Festival of Speed

IONIQ 5 N zet een nieuwe maatstaf voor de High-Performance EV’s en elektrisch rijplezier.

  • Deze Hyundai IONIQ 5 N is de eerste telg van een nieuw segment prestatiegerichte EV's voor sportieve bestuurders die dankzij de nieuwste technologieën geschikt is voor circuitgebruik
  • De IONIQ 5 N is de eerste stap in de elektrificatie van een N-model. Er volgt een heus ‘electric N’-gamma
  • De IONIQ 5 N tilt de drie pijlers van N performance naar een hoger niveau – ‘bochtenverslinder, ‘geschikt voor circuitgebruik’ en ‘dagelijks inzetbare sportwagen’ - door gebruik te maken van autosporttechnologie en de jarenlange ontwikkeling van het elektrische 'Rolling Lab'.

⋯ ‘Bochtenverslinder’: Verstevigingen aan koetswerk en onderstel zorgen voor een hogere torsiestijfheid en een direct stuurgevoel, dankzij dualmotor AWD kan je bochten in ware rallystijl aansnijden

⋯ ‘Geschikt voor circuitgebruik’: Tot 478 kW / 650 pk met ingeschakelde N Grin Boost, extra uithoudingsvermogen door het geoptimaliseerde thermomanagement en regeneratief remmen

⋯ ‘Dagelijks inzetbare sportwagen’: N e-shift en N Active Sound + zorgen voor het rijgevoel en de sound van high-performance ICE-bolides

  • De IONIQ 5 N beschikt over tal van elementen die de prestaties opkrikken zoals N Battery Preconditioning, N Race, N Pedal, N Brake Regen, N Drift Optimizer, N Torque Distribution, N Launch Control, N Grin Boost, N Active Sound +, N e-shift, N Road Sense en Track SOC.

 

WEST SUSSEX/SEOUL, 1 Juli, 2023 – De IONIQ 5 N, het eerste volledig elektrische high-performance model van het sportieve merk N viert vandaag zijn wereldpremière op het Goodwood Festival of Speed in West Sussex, Engeland. De IONIQ 5 N staat synoniem voor de elektrische toekomst van het merk N en het is voor sportwagenliefhebbers een manier om hun passie zowel op de weg als op circuit ook elektrisch te kunnen beleven. ​

Dit nieuwe model vertegenwoordigt Hyundai's traditie om enerzijds kwalitatief hoogstaande mobiliteit te bieden maar ook N-modellen te ontwikkelen die de klemtoon leggen op de rijbeleving van de bestuurder. Het merk N maakte in 2014 een comeback in het WRC en het oogstte inmiddels successen in diverse wereldkampioenschappen waardoor Hyundai het winnaars-DNA te pakken kreeg, wat zich vertaalde in het N high-performance gamma. Dit momentum wordt verdergezet met elektrificatie, want de succesvolle IONIQ 5 - die op E-GMP is gebaseerd - vormt de perfecte basis voor de eerste high-performance EV van de N-divisie.

Met de IONIQ 5 N profileert Hyundai N zich als technologisch paradepaardje binnen Hyundai Motor Company door vooruitstrevende technologieën te introduceren die worden gedeeld met alle Hyundai EV's. ​ De strategie is erop gericht om het concurrentievermogen van Hyundai te vergroten. De IONIQ 5 N is slechts een eerste stap in deze strategische evolutie want er zullen nog meer elektrische N-modellen volgen.

"Hyundai N is de hoeksteen van de technologische voortrekkersrol bij Hyundai Motor Company", stelt Jaehoon Chang, President en CEO van Hyundai Motor Company. "De succesvolle mix van technologische knowhow in combinatie met de autosportervaring van het merk N verlegt grenzen qua prestaties en lag aan de basis van de IONIQ 5 N, een gamechanger voor elektrische topprestaties. De belangrijkste ontwikkelingen van deze wagen zullen de concurrentiepositie van alle Hyundai-modellen verder versterken. Dat is immers de bestaansreden van het merk N."

De IONIQ 5 N combineert het Electrified-Global Modular Platform (E-GMP) van de standaardversie met autosporttechnologie en maakt gebruik van de N-expertise met elektrische 'Rolling Labs' (zoals de RM20e, de RN22e en de N Vision 74) om de high-performance capaciteiten van de EV te optimaliseren en ervoor te zorgen dat hij voldoet aan de drie prestatiepijlers van N: ‘bochtenverslinder’, ‘geschikt voor circuitgebruik’ en ‘dagelijks inzetbare sportwagen’.

"IONIQ 5 N is ontwikkeld om rijplezier naar een hoger niveau te tillen door gebruik te maken van de nieuwste technologieën. Met de IONIQ 5 N wil het merk N de specifieke verfijnde rijervaring bieden, en die moet dezelfde zijn voor elke aandrijfmethode of het nu om benzine, elektriciteit of waterstof gaat", weet Till Wartenberg, Vice President en Head of N Brand en Motorsport bij Hyundai Motor Company. "Om dit te bereiken hebben we ons oor nauwlettend te luisteren gelegd bij onze N-fans om deze eerste volledig elektrische N nauwkeurig af te stellen. Enkel zo kunnen we de passie voor autorijden van onze meest veeleisende N-thousiastelingen stimuleren."

Bochtenverslinder dankzij Dual-motor AWD en rally-geïnspireerde handling

Om van de IONIQ 5 N een ware bochtenverslinder te maken, werd de body-in-white (BIW) structuur versterkt met 42 extra laspunten en 2,1 meter bijkomende lijmnaden. De motor- en batterijbevestiging werd versterkt, terwijl de subframes voor- en achteraan werden geoptimaliseerd met het oog op meer laterale stijfheid. De geïntegreerde aandrijfassen (IDA) op de voor- en de achteras zijn geïnspireerd op die van de WRC-bolide. Ze werden versterkt om het grotere aandrijfkoppel van de elektromotor aan te kunnen en tegelijkertijd het onafgeveerde gewicht te verminderen in combinatie met de gesmede 21-inch aluminium wielen.

Om de stuurrespons en -feedback te optimaliseren, is de stuurkolom van de IONIQ 5 N verstevigd en won het geheel aan stijfheid. Verder werd de auto bedacht met een speciaal getuned N R-MDPS-systeem (Rack-Mounted Motor-Driven Power Steering), wat een grotere stuurratio en een meer verfijnde stuurfeedback biedt. Deze verbeteringen resulteren in een directere en communicatievere rijervaring die bestuurders meer vertrouwen inboezemt.

N Pedal is ontwikkeld als oplossing voor het hogere gewicht en de afmetingen, inherent aan EV's. Het is de bedoeling om responsieve rijeigenschappen te creëren naar analogie met de Hyundai i20 N WRC die het kampioenschap won. De intelligente software, die ook in de IONIQ 5 N zit, is ontworpen om de wagen sneller te laten insturen en het gaspedaal gevoeliger te maken. N Pedal is gebaseerd op vergelijkbare technologie die wordt gebruikt in het regeneratieve remsysteem van i-Pedal. In dit geval werd bij de afstelling de voorkeur gegeven aan snel en opwindend bochtenwerk boven energiezuinigheid. Door gebruik te maken van de remkracht wordt een agressieve lastwissel gecreëerd waardoor de wagen scherper gaat insturen in bochten.

N Drift Optimizer helpt om de drifthoek te handhaven met verschillende stabiliteitscontrolesystemen door ze simultaan te laten reageren ​ op basis van hun realtime data-input. Via de Torque Kick Drift-functie kan de bestuurder de centrale koppeling beïnvloeden zodat de wagen gaat reageren als een achterwielaangedreven ICE-voertuig om hem sneller aan het driften te brengen. Dit is het resultaat van gesofisticeerde elektronische sturingstechnologie.

N Torque Distribution biedt een variabele koppelverdeling tussen voor- en achteras die in 11 niveaus kan worden ingesteld. Het e-LSD (elektronisch sperdifferentieel) op de achteras optimaliseert de prestaties en de controle in bochten. Bijkomende wielsensoren en een betere demping met ruimer bemeten schokdempers verruimen het prestatiebereik van de elektronisch gestuurde ophanging.

N Grin Boost, aangepaste batterijkoeling en N Brake Regen op maat van circuitgebruik

Deze krachtige EV kan rekenen op diverse technische verbeteringen. Zijn elektromotoren draaien tot 21.000 opm en leveren 478 kW / 650 pk met ingeschakelde N Grin Boost. Dit is het resultaat van de tweetraps omvormer met een hogere energie-efficiëntie waardoor de nieuwe 84 kWh batterij nog meer vermogen kan leveren.

Verschillende exclusieve rijhulpsystemen verbeteren de prestaties op het circuit. N Grin Boost maximaliseert de acceleratie met een vermogenstoename gedurende 10 seconden en N Launch Control biedt drie verschillende tractieniveaus voor de snelst mogelijke start, zodat bestuurders hun auto uit de startblokken laten schieten zoals een volbloed racewagen. Track SOC (state-of-charge) berekent automatisch de verbruikte batterijcapaciteit per ronde.

IONIQ 5 N zet een nieuwe norm qua thermomanagement bij intensieve omstandigheden zoals circuitgebruik. Vergeleken met zijn concurrenten is de IONIQ 5 N beter bestand tegen teruglopend (maximaal) vermogen door oververhitting. ​

Het verbeterde systeem voor thermisch accubeheer biedt een groter koeloppervlak, een efficiëntere warmtewisselaar voor de motorolie en een batterijkoeler. De specifieke warmtewisselaars voor de batterij en de motor zorgen ervoor dat de IONIQ 5 N optimaal bestand is tegen prestatieverlies tijdens intensief circuitgebruik.

Voor de bestuurder gaat rijden, kan hij de N Battery Pre-conditioning gebruiken om de batterijcellen op de ideale temperatuur te brengen voor optimale prestaties. Dat kan door te kiezen voor de 'Drag'-modus die een korte vermogenspiek genereert of de 'Track'-stand die de laagst mogelijke accutemperatuur nastreeft gedurende opeenvolgende rondjes.

De functie N Race optimaliseert het uithoudingsvermogen van de EV op circuit door bestuurders rechtstreekse controle te geven over het energiegebruik van de auto. N Race past principes uit de autosport toe om het potentieel te maximaliseren voor de snelst mogelijke rondetijd. Terwijl dergelijke instellingen normaal gezien een team van monteurs met laptops vergen, biedt de IONIQ 5 N dit door via een druk op de knop.

Met N Race kunnen piloten hun eigen strategische keuze maken tussen ‘uithouding’ of ‘sprint'. De eerste optie maximaliseert het rijbereik op het circuit door het piekvermogen af te vlakken, waardoor de temperatuur langzamer oploopt. Sprint daarentegen geeft voorrang aan maximaal vermogen waardoor gedurende een kortere sequentie het volledige potentieel aanspreekbar is. Zo kunnen piloten hun energiestrategie nauwkeurig beheren door een ideaal prestatievenster te creëren zodat ze hun gewenste doelen kunnen realiseren.

De IONIQ 5 N heeft remmen met N-specificaties, het krachtigste remsysteem van Hyundai. De remschijven op de vooras meten 400 mm gecombineerd met monobloc-vierzuigerremklauwen, achteraan hebben de schijven een diameter van 360 mm. Deze remmen zijn vervaardigd van nieuwe lichtgewicht materialen en maken gebruik van een geoptimaliseerde luchtstroom voor een betere koeling. Verder is ‘regen’ - regeneratief remsysteem dat doorgaans wordt gebruikt om de efficiëntie te verbeteren - opnieuw gekalibreerd voor de IONIQ 5 N om de remprestaties te verbeteren. De regeneratieve remmen dienen als primaire bron van remkracht. De mechanische remmen worden slechts aangesproken indien nodig om extra remkracht te leveren zodat hun uithoudingsvermogen bij circuitgebruik erop vooruitgaat.

Om te voldoen aan de zware remvereisten die de Nordschleife van de Nürburgring stelt, ontwikkelden de Hyundai N-ingenieurs Brake Regen, een N-specifiek remsysteem op maat van de IONIQ 5 N. Het N Brake Regen-systeem op zich levert maximaal 0,6 G vertragingskracht, wat een toonaangevend cijfer is binnen de autosector. N Brake Regen blijft ook ingeschakeld als het ABS-wordt geactiveerd en biedt dan een maximale vertraging van 0,2 G. Het risico op remfading onder invloed van de relatief zware EV-architectuur wordt gecounterd door de remregeneratie te maximaliseren, waardoor de mechanische remmen veel minder worden aangesproken.

De naadloze overgang tussen N Brake Regen en het hydraulische remsysteem zorgt voor een overgang die onmerkbaar is voor de bestuurder. Bovendien kan je ook met de linkervoet remmen omdat het rem- en gaspedaal tegelijkertijd kan worden bediend bij circuitgebruik.

Toptechnologie creëert schakelgevoel en het rijplezier van een dagelijks inzetbare sportwagen

Net als een dagelijks inzetbare sportwagen biedt de IONIQ 5 N een meeslepend schakelgevoel en emotionele rijervaring dankzij de geïntegreerde N e-shift en N Active Sound +. N e-shift geeft de bestuurder een gevoel van controle over de vermogensafgifte en het schakelgevoel, terwijl N Active Sound + niet alleen in staat is om een futuristisch EV-geluid te produceren, maar de snelle EV ook kan laten klinken zoals een ICE-wagen. Die mix zorgt voor een boeiendere rijervaring achter het stuur. Samen verhogen ze het rijplezier door de schokjes van het schakelen te simuleren en sound van een ICE-voertuig na te bootsen.

Heel wat sportwagenliefhebbers beklaagden zich over het gebrek aan feedback aan het stuur van heel wat EV's. Daarom hebben de ingenieurs van Hyundai N de functies N e-shift en N Active Sound + ontwikkeld wat de bestuurder extra feedback geeft waardoor die meer controle heeft over het dynamische rijgedrag van de IONIQ 5 N. Precies door de nauwkeurige vermogensregeling maakt N hier qua EV-geluid duidelijk het verschil met eerdere toepassingen.

N e-shift bootst een achttrapsversnellingsbak met dubbele koppeling (DCT) na die we kennen van auto's met een verbrandingsmotor (ICE). Het systeem simuleert het opschakelen door de koppeloutput van de motor te regelen wat voor een voelbaar schokje zorgt tijdens de schakelmomenten. Het resultaat is een nauwkeurige en interactieve rijervaring die dichter aanleunt bij een ICE-auto dan wat we tot nu toe ervoeren in EV's.

N Active Sound+ is gekoppeld aan N e-shift om de rijervaring van EV's te verbeteren door een interessantere en prikkelende zintuiglijke ervaring voor de bestuurder te creëren. Het omvat een systeem met 10 luidsprekers (acht binnenin, twee extern) dat drie verschillende geluidsthema's biedt. Het 'Ignition'-thema simuleert het geluid van de N 2.0T-motoren, 'Evolution' biedt een kenmerkend high-performance geluid geïnspireerd op de RN22e. Het 'Supersonic'-thema is uniek en werd gebaseerd op het geluid van tweemotorige straaljagers en het volume varieert tijdens het nemen van bochten. Het doel van N Active Sound+ is om bestuurders een akoestische referentie te bieden zodat ze het beschikbare vermogen beter kunnen doseren.

De IONIQ 5 N is ook uitgerust met N Road Sense, dat automatisch de N Mode suggereert wanneer er verkeersborden die haarspeldbochten aankondigen langs de weg staan. Zo kunnen bestuurders optimaal genieten van elke seconde van hun rit. Dit systeem is enkel in Europa beschikbaar. ​

Net als de klassieke IONIQ 5 beschikt de N-variant over de Vehicle-to-Load (V2L) technologie, waarmee de gebruiker energie uit de hoogspanningsbatterij van de EV kan gebruiken om elektrisch apparaten te voeden. Zo kan men een e-bike opladen, elektrische kampeeruitrusting of huishoudelijke apparaten ​ gebruiken, ​ zelfs wanneer de auto is uitgeschakeld.

Prestatie verhogende designelementen suggereren sportieve rijstijl

Het koetswerk van de IONIQ 5 N wordt opgewaardeerd met prestatie verhogende designelementen zoals contrasterend zwarte sierelementen en een achtervleugel die de sportieve aspecten van het standaardmodel benadrukken en de klemtoon leggen op het circuitpotentieel.

Het N-model maakt het verschil met de standaard IONIQ 5 door de gewijzigde proporties. Zo is hij 20 mm lager, 50 mm breder (om ruimte te maken voor de bredere banden) en 80 mm langer door de meer prominente diffuser.

Vooraan zit een N Mask graphic radiatorrooster met functioneel gaas in combinatie met een aerodynamisch gordijn en luchtkleppen voor extra koeling. Een lipspoiler omvat het onderste deel van de voorbumper om de sportieve uitstraling van de auto te benadrukken en ultieme prestaties te suggereren. De 'Luminous Orange' tint wordt exclusief voorbehouden aan de EV N en loopt onderaan de zwarte voorbumper door langs de zijskirts, wat de IONIQ 5 N een uitgesproken racy look geeft.

Deze indruk wordt versterkt door de gesmede 21-inch aluminium velgen in combinatie met 275/35R21 Pirelli P-Zero banden. Die bieden zeer veel grip, optimale rijeigenschappen en een perfecte handling bij circuitgebruik.

Achteraan regelt de prominente N-only vleugel, samen met de oranje geaccentueerde diffuser en luchtuitlaat, de luchtstroom om optimale aerodynamische prestaties mogelijk te maken. Dit benadrukt de high-performance capaciteiten van de IONIQ 5 N nog verder en het draagt bij tot de agressieve uitstraling. In de spoiler werd een driehoekig N-only HMSL-remlicht geïntegreerd. Onder de achterklep werd gekozen voor een N-exclusieve zwarte bumperbekleding met een reflecterende achtergrond in dambordmotief. Er is ook een achterruitwisser.

Het interieur van de IONIQ 5 N straalt de look van het N-gamma uit door gebruik te maken van N-specifieke elementen zoals stuur, stoelen, deurpanelen en lichtmetalen pedalen, enz. Alles werd ​ geoptimaliseerd voor circuitgebruik.

Op het nieuw ontworpen N-stuur is het N-logo voor het eerst prominent aanwezig, geflankeerd door N-knoppen waarmee men de gewenste rijmodus kan kiezen, al naargelang de voorkeur van de bestuurder. De rijmodi kunnen worden gepersonaliseerd zodat de gebruiker aan elke knop specifieke combinaties kan linken om het rijplezier van de IONIQ 5 N te maximaliseren. De N Grin Boost-knop op 3 uur biedt onmiddellijke en intuïtieve toegang om acceleratie en rijplezier te maximaliseren. De lepels staan perfect binnen handbereik van de bestuurder om de N e-shift en N Pedal functies te bedienen.

De middenconsole van de IONIQ 5 N werd aangepast met het oog op circuitgebruik door de kniebeschermers, een scheenbeensteun en een verschuifbare armsteun toe te voegen. De onderkant van de console werd langer en zorgt voor bijkomende ondersteuning bij een sportieve rijstijl. Omdat deze wagen ook dagelijks inzetbaar hoot te zijn, komt er een USB-C aansluiting, een draadloze lader en bekerhouders.

De N-stoelen hebben versterkte lendensteunen, zodat ze zelfs bij een sterke dwarsversnelling tijdens scherpe bochten het boven- en onderlichaam uitstekend ondersteunen om in alle omstandigheden een stabiele rijhouding te behouden. De N-kuipstoelen worden ongeveer 20 mm lager ingebouwd in vergelijking met de basisspecificaties en zijn bedoeld voor klanten die ultieme rijprestaties verwachten. Zowel op de stoelen vooraan als op de achterbank werden N-emblemen aangebracht, vooraan wordt tevens welkomstverlichting voorzien. Het tweekleurige designthema van de kuipstoelen wordt doorgetrokken op de achterbank.

Omwille van de sportieve aard van het N-rijden, zijn de pedalen van de IONIQ 5 N geoptimaliseerd om in rijscenario's met overstuur, driften en powerslides steeds voldoende controle te houden met de voeten. Zo vermindert het risico om met de voet van het pedaal te schuiven wanneer men met twee voeten rijdt. Ook de voetsteun werd verbeterd om in alle omstandigheden een stabiele rijhouding te behouden, zelfs bij forse remmanoeuvres.

Het nieuwe dambordmotief - een variante op de iconische parametrische pixels van de IONIQ 5 geïnspireerd op het circuit-thema - is te zien op de metalen pedalen, de voetsteun en de deurpanelen, het geheel onderstreept de sportieve ziel van het merk N. ​

Net als in de standaard IONIQ 5 worden in de IONIQ 5 N zoveel mogelijk duurzame materialen gebruikt zoals de deurbekledingspanelen van gerecycleerde kunststof, BIO PET-garen van suikerriet, PET-garen van gerecyclede PET-flessen, BIO TPO van suikerriet en leder dat op een ecologische manier werd verwerkt. Bij de IONIQ 5 N wordt eveneens gerecycleerde bandenpigmentverf en gerecycleerde poly Alcantara stoelbekleding gebruikt. ​

IONIQ 5 N op het Goodwood Festival of Speed 2023

De IONIQ 5 N zal in het middelpunt van de belangstelling staan wanneer het merk N voor het eerst zijn opwachting maakt op het Goodwood Festival of Speed 2023. N heeft er een bijzondere stand opgetrokken waar meerdere auto's te zien zullen zijn, waaronder de i20 N WRC, de N Vision 74, de RN22e en de zopas onthulde IONIQ 5 N. Daarnaast zullen er op de stand diverse publieksactiviteiten plaatsvinden, zoals racesimulators en ‘photo booths’.

Het hoogtepunt van de aanwezigheid van het merk N in Goodwood wordt het exclusieve 'N Moment' tijdens de iconische Goodwood hill climb. Tijdens dat N Moment zal de constructeur niet enkel de modellen uit de autosport tonen, maar ook de rolling labs van het merk, met als hoogtepunt de presentatie van de nieuwe IONIQ 5 N en de wereldpremière van de 'IONIQ 5 N Drift Spec' showcar van het merk. Bovendien zal een i20 N WRC met 2023 specs aantreden in de Forest rally stage.

Specificaties

 

IONIQ 5 N

Motorvermogen

Voor

166 kW / 226 pk

 

Achter

282 kW / 383 pk

 

Systeemvermogen

448 kW / 609 pk

 

Boost vermogen

478 kW / 650 pk

(Voor: 175 kW, 238 pk / Achter: 303 kW, 412 pk)

Batterij

Capaciteit

84 kWh

Laden

Laadvermogen

350 kW

 

Laadtijd

10% tot 80% op 18 minuten

Afmetingen

Lengte

4.715 mm

 

Breedte

1.940 mm

 

Hoogte

1.585 mm

 

Wielbasis

3.000 mm

Banden

 

Pirelli P-Zero 275/35R21

Remsysteem

Voor

4 zuigers, 400 mm

 

Achter

1 zuigers, 360 mm

Regeneratief remsysteem

Remkracht

0.6 G (0.2 G met geactiveerd ABS)

0 – 100 km/u

 

3,4 s. (Boost)

Topsnelheid

 

260 Km/u

Rijbereik

 

Wordt meegedeeld bij nationale marktintroductie

Koetswerkkleuren

 

Performance Blue Mat, Performance Blue, Abyss Black Pearl, Cyber Gray Metallic, Ecotronic Gray Mat, Ecotronic Gray , Atlas White Mat, Atlas White, Gravity Gold Mat en Soultronic Orange Pearl

Interieur kleuren

 

Zwart met accenten in Performance Blue

* Energieverbruik zijn voorlopige cijfers. Gebruik aub enkel de geschatte waarden zoals hierboven aangegeven. Voertuigspecificaties en uitrusting kunnen verschillen afhankelijk van de regio of het land en kunnen zonder voorafgaand bericht worden gewijzigd.

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Hyundai Belux Newsroom

Hyundai Belux - Korean Motor Company is de officiële invoerder van Hyundai voor België en Luxemburg. Vermeldingen van bepaalde uitrustingen en specificaties in nieuwsberichten op deze website zijn niet bindend. Sommige verwijzingen, uitrustingen en cijfers zijn mogelijks bedoeld voor modellen buiten de Belux markt. Ook prijsstellingen, kortingen of andere acties zijn niet bindend en mogelijks beperkt in de tijd.

Hyundai Belux - Korean Motor Company est l’importateur officiel pour Hyundai en Belgique et au Luxembourg. Les informations de certains équipements et spécifications mentionnées sur ce site ne sont pas contraignantes. Certaines références, équipements et chiffres peuvent être destinés à des modèles extérieurs au marché Belux. Les prix, réductions ou autres actions ne sont pas contraignants et peuvent être limités dans le temps.

Twitter: @Hyundai_B_News

Neem contact op met

Korean Motor Company nv - Hyundai Belux Pierstraat 229 - 2550 Kontich

www.hyundai.be