Internationale terugroepactie Hyundai Kona Electric
Eenvoudige procedure voor Belgische klanten

Kontich – 19 oktober 2020
Hyundai Motor Company organiseert op eigen initiatief een terugroepactie voor de Kona Electric op de Europese markt, voor een proactief nazicht van de hoogspanningsbatterij. De betrokken klanten wacht een heel eenvoudige procedure.
De terugroepactie wordt gepland op alle versies van de 100% elektrisch aangedreven Kona Electric die gebouwd zijn in de Zuid-Koreaanse productiesite tussen eind september 2017 en eind maart 2020. Op Europees niveau gaat het over ruim 37.000 wagens.
Voor de Belgisch-Luxemburgse markt zijn in totaal 943 exemplaren van de Kona Electric betrokken bij deze terugroepactie. De eigenaars van die auto’s zullen per brief door Hyundai Belux op de hoogte worden gebracht, met de vraag om bij hun officiële Hyundai-verdeler een afspraak te maken.
Eenvoudig samengevat zal Hyundai dan een software-update doorvoeren die amper enkele minuten duurt. Voor het overgrote deel van de klanten zal daarmee de kous meteen af zijn. Mocht, in zeldzame gevallen, uit deze software-update blijken dat ook een bijkomende interventie aan de batterij nodig is, zal dat meer tijd vragen. De mobiliteitsbehoefte van die klanten wordt dan natuurlijk ingevuld met een gratis vervangwagen.
Hyundai Belux benadrukt dat deze terugroepactie er komt nadat over de hele wereld in enkele zeer zeldzame gevallen een defect aan de hoogspanningsbatterij is opgetreden. Maar ook het miniemste vermoeden van een mogelijk risico wil de constructeur uitsluiten. Zo illustreert deze actie hoe grondig en compromisloos Hyundai altijd omgaat met de kwaliteit en veiligheid van zijn modellen.
Vanzelfsprekend is er voor klanten geen enkele kost aan deze interventie verbonden.
Klanten met vragen kunnen die altijd richten aan de klantendienst van Hyundai Belux op service@hyundai.be of +32 3 450 06 70