Persdossier: INSTER

01 Nieuwe INSTER in één oogopslag

02 Ontwerp

03 Prestaties

04 Rijgedrag en wegligging

05 Connectiviteit en technologie

06 Geavanceerde rijhulpsystemen

01 Nieuwe INSTER in één oogopslag

Overzicht

  • INSTER is de nieuwste toevoeging aan de EV line-up van Hyundai
  • Het model is de eerste A-segment EV van het merk die is ontworpen voor de Europese markt.
  • De naam "INSTER" staat voor "intimate" en "innovative", wat perfect aansluit bij een snelle, digitale levensstijl en het innovatieve, technische en veelzijdige karakter van de auto weerspiegelt.
  • De auto heeft een uniek ontwerp, een verlengde wielbasis, innovatieve interieurmogelijkheden en nieuwe proporties waarmee hij zich onderscheidt van de concurrentie.
  • Hij is standaard uitgerust met EV-functies die gebruikelijker zijn in auto's uit het hogere segment, waardoor opladen van 10 tot 80 procent in ongeveer 30 minuten mogelijk wordt.
  • INSTER brengt toonaangevende technologie van EV line-up van Hyundai naar het A-EV segment
  • Met superieure ruimte in vergelijking met andere auto's in het A-EV-segment biedt het model veel comfort en ruimte voor passagiers.
  • Eén van de missies van Hyundai is om toegankelijke en veelzijdige e-mobiliteitsoplossingen te bieden aan een groot aantal klanten in Europa.

 

Ontwerp

  • De buitenkant van INSTER is robuust en toch modern:
    • De wielbasis is vergelijkbaar met die van grotere auto's uit het B-segment en biedt veel ruimte en stabiliteit.
    • Het voertuig beschikt over LED-dagrijlichten (DRL's) en optionele LED-projectiekoplampen, die zorgen voor een betere verlichting en een moderne uitstraling.
    • Een zwarte grille vooraan geeft het design extra karakter
    • De LED-richtingaanwijzers aan de voorkant hebben een pixelpatroon en voegen zo een opvallend tintje toe.
    • De riemlijnen van de voor- en achterdeur, de lijnen onder de ramen, harmoniëren voor een samenhangend uiterlijk.
    • Het ontwerp van de dakdragers voegt zowel stijl als functionaliteit toe
    • De richtingaanwijzer achter, het achteruitrijlicht en de mistlamp zijn voorzien van LED-technologie, wat de zichtbaarheid en veiligheid verbetert.
    • Het wielaanbod omvat opties voor 15-duims stalen wielen met wieldoppen, 15-duims lichtmetalen wielen en 17-duims lichtmetalen wielen, die voldoen aan verschillende voorkeuren en behoeften.
    • De crossover-variant, INSTER Cross, biedt een meer outdoorgerichte look met exclusieve designbumpers voor en achter, 17-duims lichtmetalen velgen en zijskirts, evenals standaard dakdragers met een optionele dakmand.

 

  • In het interieur van INSTER staat veelzijdigheid voorop:
    • De eerste rij heeft een verbeterde doorgang voor gemakkelijke toegang tussen de bestuurders- en passagiersstoel vooraan.
    • De voorstoelen zijn volledig inklapbaar (niet op Core) voor meer veelzijdigheid
    • Een draadloos oplaaddock biedt extra gemak
    • De kolomgemonteerde shift-by-wire versnellingspook achter het stuur zorgt voor meer ruimte op de middenconsole.
    • Het interieur is voorzien van aanpasbare sierlijsten aan de bovenzijde van de portieren en metalen handgrepen aan de binnenzijde van de portieren, die een vleugje verfijning toevoegen aan de sfeer in het interieur.

 

Afmetingen voertuig

Lengte (mm)

Breedte (mm)

Hoogte (mm)

Wielbasis (mm)

Laadruimte (VDA, l)

 

Base: 3,825

Cross: 3,845

1,610

1,575

1,610 met dakdrager

1,715 met dakkoffer

2,580

238-351

Max. met neergeklapte stoelen: 1,059

EV beleving

  • INSTER ondersteunt externe en interne Vehicle-to-Load (V2L), wat flexibel energiebeheer mogelijk maakt en de mogelijkheid biedt om externe apparaten rechtstreeks vanuit het voertuig van energie te voorzien (Sensation Pack).
  • V2L levert elektrische stroom (110V/220V) buiten het voertuig
  • De auto is standaard uitgerust met een 11 kW boordlader
  • Bij gebruik van een DC-snellader kan INSTER in ongeveer 30 minuten opladen van 10 tot 80 procent.

 

Electrische aandrijflijn

  • Met zijn 49 kWh batterij heeft INSTER een volledig elektrisch bereik tot 370 kilometer.
  • Dankzij de DC-snellaadfunctie kunnen korte tussenstops worden gemaakt wanneer lange afstanden worden afgelegd
  • Het voertuig is uitgerust met een batterijverwarmingssysteem dat de laadprestaties verbetert, vooral in koudere klimaten.
  • De hoogefficiënte warmtepomp (vanaf Edge) optimaliseert het energieverbruik en draagt bij aan de algehele prestaties en actieradius van de auto.

 

Standaard

Long range

Batterij

42 kWh

49 kWh

Vermogen

71.1 kW / 97 PS

84.5 kW / 115 PS

Aandrijving

Voorwielaandrijving (2WD)

 

Koppel (gecombineerd)

147 Nm

147 Nm

0-100 km/h

11.7 seconden

10.6 seconden

Topsnelheid

140 km/u

150 km/u

Autonomie (gecombineerd)

327 km (15”)

370 km (15”)

360 km (17”)

Verbruik

14.3 kWh/100km (15”)

14.9 kWh/100km (15”)

15.1 kWh/100km (17”)

Connectiviteit & gemak

  • Tot de standaarduitrusting behoren een 10,25-inch TFT Supervision Cluster en een 10,25-inch navigatiesysteem, die bestuurders uitgebreide informatie en begeleiding bieden tijdens hun trajecten.
  • INSTER blinkt uit in connectiviteitsfuncties en biedt Hyundai Digital Key 2 Touch met NFC-technologie waarmee bestuurders hun auto gemakkelijk kunnen ontgrendelen en starten met hun smartphone (Sensation Pack).
  • Het ingebouwde draadloze oplaaddock zorgt ervoor dat apparaten opgeladen blijven en klaar zijn voor gebruik, voor naadloze connectiviteit onderweg (vanaf Urban)
  • Gebruiksvriendelijkheid is prioriteit bij INSTER, met een ruime kofferruimte van 280 liter met de 4-zits achterbankconfiguratie.
  • De optionele verschuifbare en neerklapbare achterbank voor 4 personen biedt een veelzijdige laadruimte van 238 tot 351 liter voor verschillende passagiers- en laadbehoeften.
  • De achterbank is 50/50 gedeeld en kan worden neergeklapt, verschoven en neergelegd.
  • De stoelen vooraan bieden samen met een verlichte open lade en vier kaartvakken in de portieren voldoende opbergruimte en gemak.
  • Voor extra comfort zijn de voorstoelen verwarmd en kunnen bestuurders genieten van een sfeerlichtsysteem met keuze uit 64 kleuren.
  • De auto is voorzien van een one-touch schuifdak, een verwarmd stuurwiel en automatische airconditioning voor een optimale rijomgeving.
  • Praktische voorzieningen, zoals een bagageplaat en privacy glass, vergroten het gemak en de bruikbaarheid van de INSTER nog meer.
  • Apple CarPlay- en Android Auto-integratie is beschikbaar via USB-aansluiting

 

Smart Sense & Parking Assist

  • INSTER is uitgerust met geavanceerde Smart Sense- en Parking Sense-functies om de algehele veiligheid van de auto te verbeteren:
    • Forward Collision-Avoidance Assistant (FCA) 1.5
    • Lane Keeping Assist (LKA)
    • Lane Following Assist (LFA)
    • Blind-spot Collision-Avoidance Assist (BCA)
    • Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA)
    • Safety Exit Warning (SEW)
    • Smart Cruise Control with Stop and Go (SCC)
    • Highway Driving Assist (HDA)
    • Intelligent Speed Limit Assist (ISLA)
    • Driver Attention Warning (DAW)
    • High Beam Assist (HBA)
    • Leading Vehicle Departure Alert (LVDA)
    • Rear Occupant Alert (ROA) logic
  • Parkeerhulpsystemen:
    • Parking Distance Warning Front & Rear (PDW)
    • Rear View Monitor (RVM)
    • Surround View Monitor (SVM)
    • Parking Collision-Avoidance Assist Rear (PCA-R)
    • Blind-spot View Monitor (BVM)
  • Dit uitgebreide pakket is ook te vinden in de EV-lijn van Hyundai, waaronder de Kona, IONIQ 5, IONIQ 6 en IONIQ 5 N.

02 Ontwerp

Ontwerp buitenkant

INSTER herdefinieert het instapsegment van EV's met zijn strakke, futuristische buitenkant en hightech design. Elk element is ontworpen om de functionaliteit en esthetiek te verbeteren. Ze geven het model een vriendelijke, charismatische uitstraling terwijl het vermogen om alledaagse avonturen aan te gaan behouden blijft.

De designtaal van de INSTER, een slimme en charismatische metgezel voor bestuurders met uiteenlopende levensstijlen, communiceert vriendelijkheid en capaciteit. De afgeronde vormen van het model dragen bij aan een zacht, toegankelijk profiel, terwijl de proporties vertrouwen uitstralen.

Aan de voorkant introduceert INSTER een iconisch EV-imago, gekenmerkt door pixelgrafische LED-richtingaanwijzers en een zwarte grille in de vorm van een printplaat die de koplampen, laaddeur en frontcamera integreert. Deze pixelverlichting is een kenmerkend element van de identiteit van het model, waardoor het gemakkelijk herkenbaar is als een Hyundai EV. Het design aan de achterkant zet deze moderne look voort met lasergepatchte pixel LED-achterlichten die de pixelafbeeldingen aan de voorkant weerspiegelen en ronde heldere koplampen.

De crossover variant, INSTER Cross, biedt een meer outdoor gerichte look en wordt geleverd met brede, rechthoekige voor- en achterbumpers om zijn avontuurlijke karakter te benadrukken, evenals zwarte bekledingen met reliëf. De verstevigingsplaten voor en achter, in combinatie met de zijpanelen met bijbehorende 17-duims lichtmetalen velgen, bieden extra bescherming bij het rijden over ruwe wegen. Dakdragers zijn standaard met de optie om een dakmand toe te voegen om alles te vervoeren wat nodig is voor dagelijkse boodschappen, buitensporten en kampeertrips.

INSTER heeft verschillende wielopties voor verschillende smaken: 15-duims stalen wielen, 15-duims lichtmetalen wielen en 17-duims lichtmetalen wielen voor een premium look. Vanaf de zijkant benadrukt de lange wielbasis van het model het strakke, moderne profiel, terwijl de op pixels geïnspireerde vierspaaks wielen bijdragen aan de futuristische esthetiek.

Afhankelijk van de variant biedt het exterieur van de INSTER verschillende aanpassingsniveaus. Het basismodel heeft halogeen koplampen, LED dagrijverlichting (DRL's), achterlichten met gloeilampen en 15-duims stalen wielen met wieldoppen, aangevuld met A-stijlen in koetswerkkleur en een strak ontwerp. Voor een meer verfijnde look kunnen klanten upgraden naar LED-projectiekoplampen en 17-duims lichtmetalen velgen.

INSTER wordt aangeboden in tien koetswerkkleuren, geïnspireerd op de natuurlijke tinten van hanji-papier. Deze kleuren zijn een eerbetoon aan het Koreaanse erfgoed van het merk.

  • Atlas White
  • Tomboy Khaki
  • Bijarim Khaki Matte
  • Unbleached Ivory
  • [NIEUW] Sienna Orange Metallic
  • [NIEUW] Aero Silver Matte
  • [NIEUW] Dusk Blue Matte
  • [NIEUW] Buttercream Yellow Pearl (introductiekleur voor het basismodel in Europa)
  • [NIEUW] Amazonas Green Matte (lanceringskleur voor INSTER Cross)
  • [NIEUW] Abyss Black Pearl

Interieurontwerp

INSTER biedt een zeer verfijnd en ruim interieur en combineert moderne technologie met aanpasbare functies. De lay-out is ontworpen om zich aan te passen aan verschillende dagelijkse situaties, van gezinsritten tot woon-werkverkeer in de stad. Met een wielbasis van 2.580 millimeter, meer vergelijkbaar met een auto uit het B-segment, biedt INSTER royale passagiersruimte, vooral op de tweede rij, zodat elke reis comfortabel en plezierig is.

De veelzijdigheid van het model is een van zijn sterkste punten. Dankzij de doorgang op de voorste rij kun je je gemakkelijk verplaatsen in de cabine en kun je zelfs aan de passagierskant uitstappen als je in een krappe ruimte geparkeerd staat. De achterbank kan worden verschoven en neergeklapt voor meer comfort of om de bagageruimte te vergroten (vanaf Urban). In opgevouwen toestand creëren ze zelfs een vlak laadoppervlak. De voorstoelen kunnen ook neergeklapt worden, wat praktische oplossingen biedt voor het vervoeren van grote voorwerpen zoals sportuitrusting of om een ruimte te creëren om te loungen in de auto (ook Urban).

Op het gebied van laadruimte biedt de INSTER een indrukwekkende flexibiliteit. Het basislaadvolume van 280 liter kan worden uitgebreid tot 351 liter door de achterbank naar voren te schuiven. Met alle stoelen volledig ingeklapt bereikt de maximale laadcapaciteit 1.059 liter. Dit maakt de INSTER ideaal voor het vervoeren van grotere voorwerpen. Zowel de stoelen op de eerste als op de tweede rij kunnen worden opgeklapt om plaats te bieden aan lange voorwerpen, wat de auto nog praktischer maakt voor uitstapjes of grotere vrachtbehoeften.

De interieurverlichting draagt bij aan de moderne, gastvrije sfeer van INSTER. De sfeerverlichting biedt 64 aanpasbare kleuren, zodat bestuurders de perfecte stemming kunnen instellen. Het schuifdak versterkt het gevoel van ruimte door natuurlijk licht binnen te laten, terwijl de vier pixel stippen op het stuurwiel een unieke touch toevoegen. Deze stippen vertegenwoordigen de letter "H" in morsecode en bieden interactieve functionaliteit, waaronder een welkomstlichtsequentie bij het starten van de auto, kleurveranderingen bij het achteruitrijden of het activeren van spraakopdrachten, en zelfs indicaties van het laadproces.

Het design en de gebruikte materialen in het interieur weerspiegelen een stedelijke, "fun-to-drive" geest. De bekleding van de stoelen is voorzien van een Pepita-patroon, wat het interieur een modieus tintje geeft, terwijl de kaki bruine en beige oppervlakken, geaccentueerd met zachtgele accenten, het interieur een stijlvolle, eigentijdse uitstraling geven. Een decoratief pixelpatroon in de hemelbekleding voegt een onverwacht maar opwindend tintje toe.

Naast de esthetische aantrekkingskracht weerspiegelen de interieurmaterialen van INSTER ook Hyundai's streven naar duurzaamheid. De stoelbekleding is gemaakt van 100 procent gerecycled PET, terwijl de hemelbekleding 85 procent gerecycled PET bevat. Afhankelijk van de kleurkeuze bestaat het tapijt voor 30 tot 100 procent uit gerecycled PET en de bovenste deurbekleding bevat biopolypropyleen dat gewonnen wordt uit suikerriet. Zelfs de zwarte buitenlak is milieuvriendelijk en maakt gebruik van pigmenten gemaakt van gerecyclede afvalbanden in plaats van het traditionele roet.

INSTER Cross zal een speciale kleur- en bekledingscombinatie bieden: grijs stof met limoengele accenten. De unieke bekleding wordt aangevuld met limoengele accenten op het dashboard.

03 Prestaties

INSTER levert indrukwekkende prestaties, met concurrerende oplaadmogelijkheden, een uitstekend volledig elektrisch bereik en geavanceerde EV-functies.

Het model biedt een in het A-segment toonaangevend, volledig elektrisch rijbereik tot 370 kilometer op één lading en zet daarmee een nieuwe standaard voor compacte EV's. Dit uitzonderlijk rijbereik is gebaseerd op de 49 kWh batterij uitgerust met 15-duims lichtmetalen wielen, waardoor INSTER een praktische keuze is voor wie op zoek is naar uitgebreide mobiliteit in de stad en voorsteden.

Het opladen van INSTER is zowel snel als handig. Wanneer het model is aangesloten op een DC snellaadstation van ≥120 kW, kan het in ongeveer 30 minuten van 10 tot 80 procent worden opgeladen, dankzij het maximale pieklaadvermogen van 85,3 kW (49 kWh batterij). Om thuis op te laden is INSTER uitgerust met een 11 kW onboard lader (OBC), waarmee 's nachts eenvoudig kan worden opgeladen.

INSTER biedt ook een optioneel Vehicle-to-Load (V2L) systeem (Sensation Pack), waarmee klanten externe apparaten kunnen voeden via de batterij van de auto. De V2L-functie is beschikbaar in twee vormen. V2L voor het interieur biedt een rechtstreeks stopcontact in de auto, midden onder het dashboard, met een maximale stroomcapaciteit van 36,2 kWh (49 kWh batterij). Exterior V2L kan worden aangesloten via een adapter op de oplaadpoort van de auto en biedt dezelfde capaciteit van 36,2 kWh, waardoor het ideaal is voor het voeden van apparatuur of apparaten onderweg.

Aangeboden in twee batterijconfiguraties, die beide een balans van kracht en efficiëntie leveren:

 

Standaard

Long range

Batterij

42 kWh

49 kWh

Vermogen

71.1 kW / 97 pk

84.5 kW / 115 pk

Aandrijving

Voorwielaandrijving (2WD)

 

Koppel (gecombineerd)

147 Nm

147 Nm

0-100 km/h

11.7 seconden

10.6 seconden

Topsnelheid

140 km/u

150 km/u

Rijbereik (gecombineerd)

327 km (15”)

303 km (17”)

370 km (15”)

360 km (17”)

Verbruik

14.3 kWh/100km (15”)

 

14.9 kWh/100km (15”)

15.1 kWh/100km (17”)

In koudere klimaten zorgt een optioneel batterijverwarmingssysteem voor optimale prestaties van de batterij door stabiele temperaturen te handhaven voor zowel rijden als opladen. Het beschikbare warmtepompsysteem helpt de cabine efficiënt te verwarmen door warmte van de buitenlucht en de voertuigelektronica te absorberen en te hergebruiken, waardoor het verlies aan actieradius tot een minimum wordt beperkt bij lage temperaturen (beide vanaf Edge).

04 Rijgedrag en wegligging

INSTER is ontworpen om een soepele en verfijnde rijervaring te leveren, met geavanceerde chassis- en ophangingssystemen die op maat gemaakt zijn om uit te blinken in stedelijke omgevingen. De voorwielophanging heeft een McPherson veerpootsysteem, terwijl de achterwielophanging een gekoppelde torsiebalkas heeft. Beide systemen zijn ontworpen voor optimaal rijcomfort en stabiliteit. De precisie van de Column Motor Driven Power Steering (C-MDPS) verbetert de wegligging en zorgt voor een gecontroleerd en responsief gevoel op de weg.

INSTER's gecontroleerde vermogen biedt een stressvrije rijervaring, vooral in stop-and-go stadsverkeer. De toevoeging van moderne rijhulpsystemen, zoals auto-hold en Smart Cruise Control met volledige stopfunctie, verbetert het rijcomfort nog verder. Bovendien past het intelligente regeneratieve remsysteem de remkracht aan op basis van de verkeersomstandigheden en rijgewoonten, wat de efficiëntie en soepelheid in verschillende rijomstandigheden bevordert.

Bij het rijden over verkeersdrempels of ongelijkmatige oppervlakken absorbeert het veersysteem van de INSTER de schokken zonder de passagiers te stoten. Op snelwegen biedt het model een stabiele en plezierige rit die kan wedijveren met grotere voertuigen.

Ondanks het feit dat de INSTER een compacte EV is, blinkt hij uit in het minimaliseren van weggeluid en trillingen. Hyundai heeft zich gericht op het reduceren van NVH tot niveaus die normaal gesproken in duurdere auto's worden aangetroffen. Versterkte koetswerkafdichting, dikker portierglas en extra isolatie zijn gebruikt om een stillere cabine te creëren. Windgeruis is aanzienlijk verminderd door dubbele rubberen strips op de deuren en de carrosserie, terwijl het dikkere glas van de voorportieren en de volledige afdekking van de onderkant van de carrosserie verder bijdragen aan de stilte van de auto.

Om het algehele rijcomfort te verbeteren, heeft Hyundai ook de stijfheid van het frame van de INSTER versterkt en een versterkte bagageplaat toegepast om trillingen van achteren te dempen.

Het aerodynamische ontwerp van de INSTER speelt een belangrijke rol in zijn prestaties, met een luchtweerstandscoëfficiënt van 0,309. Dit gestroomlijnde profiel wordt bereikt door nauwgezette aandacht voor de vorm van de onderkant van het voertuig, het gebruik van een volledige bodembekleding en de toevoeging van een achterbumperlip die de luchtstroom balanceert. Samen helpen deze kenmerken de luchtweerstand te verminderen, de stabiliteit bij hoge snelheden te verbeteren en de energie-efficiëntie te verhogen.

De koelweerstand wordt geregeld door een externe Active Air Flap (AAF), die de luchtstroom regelt om de motorkoeling te optimaliseren met behoud van de aerodynamische efficiëntie. Het wielontwerp is ook geoptimaliseerd om een soepele luchtstroom rond het voertuig mogelijk te maken, wat bijdraagt aan de algehele vermindering van de luchtweerstand.

05 Connectiviteit and technologie

INSTER biedt een geavanceerd infotainmentsysteem, ontworpen om de rijervaring te verbeteren met een mix van geavanceerde technologie en gebruiksvriendelijke functies. Centraal in dit systeem staat het 10,25-inch LCD-scherm dat EV-specifieke inhoud prominent weergeeft, waardoor vitale informatie eenvoudig toegankelijk is voor de bestuurder. Het grote scherm verbetert de gebruiksvriendelijkheid met een intuïtieve grafische gebruikersinterface (GUI), die een reeks van vier themakeuzes biedt om de rijervaring te personaliseren. De SOC-weergave (State of Charge) is ook verbeterd, wat het gebruiksgemak voor EV-eigenaars verbetert.

Naast de digitale cluster bevindt zich het 10,25 inch navigatiesysteem (AVNT), dat een scherm met hoge resolutie biedt voor meer gedetailleerde informatie. Dit brede scherm verbetert de navigatie en ondersteunt OTA-updates (Over-the-Air), zodat het systeem altijd up-to-date is zonder dat handmatige ingrepen nodig zijn. Gepersonaliseerde profielen zijn een ander hoogtepunt, waardoor verschillende bestuurders hun voorkeuren kunnen opslaan, zoals achtergrond en navigatielocaties, voor een meer gepersonaliseerde ervaring.

Met het natuurlijke taalherkenningssysteem is stembesturing handiger, waardoor bestuurders het infotainment en de voertuigfuncties kunnen bedienen zonder het scherm aan te hoeven raken. Voor nog meer flexibiliteit ondersteunt INSTER Bluetooth multi-connectie, waardoor twee apparaten tegelijkertijd verbonden kunnen worden en het makkelijker wordt om te schakelen tussen mediabronnen of telefoongesprekken.

Het infotainmentsysteem met EV-specifieke contentintegratie toont realtime informatie over laadstations en het rijbereik op de kaart, zodat bestuurders hun routes efficiënt kunnen beheren. Het maakt opladen ook gemakkelijker en handiger door de ondersteuning van Plug & Charge bij grote stations zoals IONITY.

De Hyundai Digital Key 2 Touch (Sensation Pack) is een optionele upgrade die de traditionele Smart Key vervangt. Met deze functie kunnen bestuurders hun INSTER ontgrendelen en starten met hun smartphone en digitale sleutels delen met maximaal vijftien apparaten, met aanpasbare profielinstellingen voor elke gebruiker.

Voor een soepelere ervaring zorgen de optionele deurhendels met aanraaksensor ervoor dat de auto kan worden ontgrendeld door gewoon aan de hendel te trekken, zonder op knoppen te drukken. Ondertussen bevat het standaard Smart Key-systeem een bewegingssensor ter bescherming tegen cyberaanvallen.

INSTER biedt standaard een audiosysteem met vier luidsprekers, twee in de voorportieren en twee in de achterportieren. Voor wie op zoek is naar een rijkere geluidservaring, is er een optioneel systeem met zes luidsprekers dat twee tweeters in de voorportieren toevoegt.

Apparaten opladen in de auto gaat moeiteloos met de standaard C-type USB-oplaadpoort vooraan. Een optionele draadloze oplaadpad, compleet met een staafvormige indicator om de oplaadstatus te controleren, voegt nog meer gemak toe. Daarnaast is er optioneel een C-type USB-oplaadpoort achteraan beschikbaar voor passagiers achterin.

INSTER integreert ook verschillende bestuurdersgerichte functies voor maximaal gebruiksgemak. Met de standaard schakelflippers kan de bestuurder het regeneratieve remniveau vanaf het stuurwiel regelen. Voor een geavanceerdere regeneratieve remervaring stelt de i-pedaalmodus de bestuurder in staat om de acceleratie en het remmen met één pedaal te bedienen.

De elektronische parkeerrem (EPB) vergroot het gebruiksgemak nog verder door bestuurders in staat te stellen de parkeerrem in te schakelen met een druk op de knop. Het systeem heeft ook een auto-hold functie, waardoor de auto stil blijft staan wanneer deze volledig tot stilstand is gekomen zonder dat er continu op de rem getrapt hoeft te worden.

06 Geavanceerde rijhulpsystemen

INSTER is uitgerust met Hyundai's uitgebreide pakket geavanceerde rijhulpsystemen (ADAS) - Smart Sense, dat rijhulp biedt die vaak is voorbehouden aan grotere premium auto's.

Rijveiligheidssystemen:

Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) 1.5 waarschuwt de bestuurder actief voor mogelijke botsingen met voertuigen, motorrijders, voetgangers of fietsers. Het kan automatisch remmen als de bestuurder niet op tijd reageert. FCA biedt ook bescherming tijdens het links afslaan door tegemoetkomend verkeer te detecteren en indien nodig te remmen.

Lane Keeping Assist (LKA) helpt de bestuurder om te voorkomen dat hij per ongeluk zijn rijstrook verlaat wanneer hij met bepaalde snelheden rijdt. Als het systeem detecteert dat de auto afwijkt zonder gebruik te maken van een richtingaanwijzer, waarschuwt het de bestuurder en past het indien nodig kleine stuurcorrecties toe om de auto in zijn rijstrook te houden.

Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) gebruikt de camera- en navigatiegegevens om snelheidslimieten te herkennen. Als de auto de limiet overschrijdt, waarschuwt het de bestuurder om de snelheid te verminderen. De functie is gebruiksvriendelijker gemaakt, zodat de bestuurder het waarschuwingsgeluid kan uitschakelen door de dempknop op het stuurwiel drie seconden lang in te drukken.

Driver Attention Warning (DAW) controleert het gedrag van de bestuurder op tekenen van onoplettendheid of slaperigheid. Er worden waarschuwingen gegeven wanneer de aandacht verslapt en er wordt geadviseerd om een pauze in te lassen om ongevallen door vermoeidheid te voorkomen.

High Beam Assist (HBA) schakelt automatisch tussen grootlicht en dimlicht, afhankelijk van de verkeersomstandigheden, en zorgt zo voor optimaal zicht voor de bestuurder en andere weggebruikers.

In-Cabin Camera (ICC), in de nieuwste versie, verhoogt de veiligheid door activiteiten in de auto te monitoren voor een waakzamer rijgedrag.

Rear Occupant Alert (ROA), gebaseerd op een deurlogicasysteem, detecteert of een achterklep is geopend en gesloten voordat de auto wordt gestart en waarschuwt de bestuurder met een bericht op de cluster om de achterbank te controleren bij het uitstappen.

[as from Edge version] Blind-Spot View Monitor (BVM) toont het camerabeeld van de achterzijde in de instrumentengroep wanneer de bestuurder de richtingaanwijzer activeert. Het maakt het mogelijk om veiliger van rijstrook te veranderen door de dode hoek in real-time te tonen.

Rijcomfortfuncties:

Smart Cruise Control with Stop & Go (SCC) houdt een veilige afstand tot de voorligger aan en kan de auto volledig tot stilstand brengen en het rijden hervatten in druk verkeer, waardoor de stress van het rijden met stop-and-go wordt verlicht.

Navigation-based Smart Cruise Control (NSCC-C) past de snelheid van de auto aan op basis van aankomende wegomstandigheden, zoals bochten, en zorgt zo voor een veiligere en comfortabelere rijervaring op snelwegen.

Lane Following Assist (LFA) werkt naast LKA om de auto gecentreerd op zijn rijstrook te houden, zelfs op bochtige wegen. LFA voert voortdurend subtiele stuurcorrecties uit om de rijstrookpositie van de auto te handhaven.

Highway Driving Assist (HDA) helpt bij het aanhouden van snelheid, afstand en rijstrookpositie op snelwegen. Dit systeem vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten door semi-autonome assistentie te bieden.

Leading Vehicle Departure Alert (LVDA) waarschuwt de bestuurder wanneer de voorligger begint te rijden, waardoor vertragingen in de verkeersstroom worden voorkomen.

Parkeerhulpsystement

Rear View Monitoring (RVM) geeft het gebied achter de auto weer bij het achteruitrijden, zodat er goed zicht is bij het parkeren.

Reverse Parking Distance Warning (PDW-R) maakt gebruik van sensoren om de bestuurder te waarschuwen voor obstakels bij het achteruitrijden, waardoor het risico op botsingen wordt verkleind.

[vanaf Edge] Surround View Monitor biedt een uitgebreid, 360-graden beeld van de omgeving van de auto voor veiliger parkeren.

[vanaf Edge] Parking Collision-Avoidance Assist (PCA-R) helpt botsingen met voetgangers of obstakels tijdens het achteruitrijden te voorkomen door waarschuwingen te geven en indien nodig automatisch te remmen.

 

Technische kenmerken en prijslijst

2024_Technical Data_INSTER Belux market.pdf

PDF - 114 Kb

Leaflet_New Inster_NL (1).pdf

PDF - 14 Mb

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Hyundai Belux Newsroom

Hyundai Belux - Korean Motor Company is de officiële invoerder van Hyundai voor België en Luxemburg. Vermeldingen van bepaalde uitrustingen en specificaties in nieuwsberichten op deze website zijn niet bindend. Sommige verwijzingen, uitrustingen en cijfers zijn mogelijks bedoeld voor modellen buiten de Belux markt. Ook prijsstellingen, kortingen of andere acties zijn niet bindend en mogelijks beperkt in de tijd.

Hyundai Belux - Korean Motor Company est l’importateur officiel pour Hyundai en Belgique et au Luxembourg. Les informations de certains équipements et spécifications mentionnées sur ce site ne sont pas contraignantes. Certaines références, équipements et chiffres peuvent être destinés à des modèles extérieurs au marché Belux. Les prix, réductions ou autres actions ne sont pas contraignants et peuvent être limités dans le temps.

Twitter: @Hyundai_B_News

Neem contact op met

Korean Motor Company nv - Hyundai Belux Pierstraat 229 - 2550 Kontich

www.hyundai.be