Presskit: Salon van Brussel 2017

Wereldpremière voor de H350 6-seater plus Belgische première voor de nieuwe i30, de gefacelifte i10 en de elektrische of hybride Ioniq op de 95e European Motorshow Brussels.

Woensdag 11 januari 2017 —  

  • Wereldpremière voor de zeszitsvariant van de grote bestelwagen H350, waarvan het gamma voortaan volledig Euro 6 is.
  • De gloednieuwe i30 en de gefacelifte i10 zijn helemaal klaar om het Belgische publiek te veroveren.
  • Centrale ‘ecozone’ op de Hyundai-stand beklemtoont ecologisch engagement van Hyundai, met de Ioniq Electric en Hybrid als vaandeldragers.
  • WRC: Hyundai Motorsport bestendigt zijn vertrouwen in Thierry Neuville, die de volgende twee jaar met de gloednieuwe i20 op het rallytoneel verschijnt.

Meer dan ooit is Hyundai van alle markten thuis – en dat laat het grootste Aziatische merk in België duidelijk zien op het komende autosalon van Brussel. Van de net opgefriste stadswagen i10 over de derde generatie van de i30 en de revolutionaire Ioniq Electric of Hybrid tot de indrukwekkende bestelwagen H350: nooit eerder was het Hyundai-gamma zo uitgebreid en zo up-to-date. Met zijn succesvolle WRC-activiteiten spreekt het merk dan weer volop tot de emoties, en zeker die van het Belgische publiek. 

Hyundai is al lang geen outsider meer. Het bescheiden merk dat amper een decennium geleden niet in de top tien opdook, is anno 2016 uitgegroeid tot een speler die meer dan 4% marktaandeel inpalmt op de Belgische markt – een vooruitgang van ruim 12 % ten opzichte van 2015. Deze indrukwekkende groei wordt gestuwd door een gamma dat alsmaar breder wordt en intussen zowat alle segmenten bestrijkt. Voor Brussel heeft Hyundai twee Belgische premières en zelfs een Wereldpremière in petto.

Daarnaast beklemtoont het merk zijn voortrekkersrol als fabrikant van duurzame auto’s aan de hand van een centrale ecozone op de stand. Daarin stelt Hyundai zich in een groen daglicht aan de hand van de Ioniq, de eerste auto ter wereld die de keuze biedt uit drie ‘geëlektrificeerde’ krachtbronnen. Als reactiepeiler staat er ook een opengesneden H350 Fuel Cell Concept op de stand, waarvan de vooruitstrevende brandstofceltechnologie van naderbij bestudeerd kan worden door de nieuwsgierige bezoeker.

Wereldpremière
H350 6-seater - dubbele cabine

De reguliere versies van de grote bestelwagen H350 zullen ongetwijfeld evenveel aandacht trekken, zeker nu hij beschikbaar is als zeszitter (dubbele cabine) en als dusdanig een heuse Wereldprimeur vormt. Ander belangrijk nieuws is dat de H350, die zwaar inzet op kwaliteit, betrouwbaarheid en value-for-money, voortaan helemaal Euro 6 is – zowel de bestelwagenversies met korte (L2, 3435 mm) of lange wielbasis (L3, 3670 mm), als de busvariant.

Zijn 2,5 liter grote turbodieselmotor, die verkrijgbaar is met 150 of 170 pk, werd nog verbeterd voor een grotere efficiëntie (SCR, oliepomp met variabele sturing), zodat hij tot 4,4% minder verbruikt. In combinatie met zijn handgeschakelde zesversnellingsbak en achterwielaandrijving levert de H350 een voor zijn klasse ongeziene rijdynamiek en efficiëntie. De standaard Active Eco Drive-modus maakt een verdere daling van het brandstofverbruik mogelijk door de motoreigenschappen aan te passen aan het actuele rijgedrag.

Nog een troef van formaat is het unieke garantieaanbod van de H350. Klanten hebben de keuze tussen drie jaar garantie zonder kilometerbeperking en vijf jaar garantie beperkt tot 200.000 kilometer. Hierdoor biedt Hyundai een oplossing voor verschillende behoeften. Of de klant nu pakjesdiensten verzorgt over lange afstanden of als lokale ondernemer vooral plaatselijk actief is, hij kan steeds de voor hem optimale waarborgkeuze maken.

Meer info klik hier.

CONCEPT CAR
H350 Fuel Cell (waterstof)

Hyundai Motor onthult de uitstootloze H350 Fuel Cell conceptcar op de Brussels Motor Show. Deze conceptuele aandrijfgroep toont het potentieel van Hyundai’s vooruitstrevende waterstof-brandstofceltechnologie in het segment van de lichte bedrijfsvoertuigen.

In tegenstelling tot bij een gewoon elektrisch voertuig, dat een aantal uren nodig heeft om op te laden, kan de 175 liter grote waterstoftank van deze H350 in minder dan vier minuten gevuld worden, wat vergelijkbaar is met de vultijd van een diesel- of benzinetank in een voertuig met een traditionele verbrandingsmotor. De H350 Fuel Cell heeft een rijbereik van 422 kilometer en stoot alleen water uit.

Meer info klik hier.

BELGISCHE PREMIERE
Nieuwe
i30: een auto voor iedereen

Als een van de eerste Europese hoofdsteden krijgt Brussel ook de nieuwe Hyundai i30 te gast. Deze verenigt al het DNA van Hyundai en vertegenwoordigt alles waar het merk in Europa voor staat. Met de nieuwe i30-generatie wil Hyundai een antwoord bieden op de veranderende hedendaagse waarden en verwachtingen van klanten op het gebied van technologische oplossingen, individuele stijl en flexibiliteit.

De nieuwe i30 geeft zowel singles als gezinnen, jong en oud, heel wat waar voor hun geld. Hij vormt een doordachte keuze voor wie op zoek is naar een aantrekkelijk design, een efficiënt en dynamisch rijgedrag en een compleet veiligheidspakket. Zijn kwaliteitsniveau en betrouwbaarheid worden gegarandeerd door de unieke, toonaangevende constructeursgarantie van vijf jaar zonder kilometerbeperking.

Het motorgamma bestaat uit gedownsizede turboblokken die de efficiëntie en alertheid ten goede komen. Kopers krijgen de keuze uit drie benzines en een 1.6-turbodiesel, leverbaar in drie vermogensversies en met een CO2-uitstoot vanaf 89 g/km. De nieuwe i30-generatie kan ook als eerste Hyundai-model worden aangedreven door de nieuwe 1.4 T-GDi, een viercilinder-turbobenzinemotor met 140 pk.

Dat de nieuwe i30 een golf van vernieuwing inluidt, wordt ook geïllustreerd door zijn radiatorrooster. Dat kreeg de naam 'Cascading Grille' en vormt de hoeksteen van de nieuwe visuele identiteit van Hyundai. Het vond intussen ook zijn weg naar de gefacelifte i10 en zal de neus van de toekomstige Hyundai-modellen tooien.

Meer info klik hier.

BELGISCHE PREMIERE
Ioniq: dubbelster van de ecozone  

Om de pioniersrol van Hyundai inzake e-mobility te onderstrepen krijgt de onlangs geïntroduceerde Ioniq een eigen zone op de stand. Ter herinnering: de Ioniq is ’s werelds eerste auto die de keuze biedt uit drie (deels) elektrische aandrijfgroepen en ‘low to zero emission’-mobiliteit toegankelijk maakt voor een breed publiek.

De eerste variant die op de markt kwam, de Ioniq Hybrid, zal in België ongetwijfeld het gros van de verkoop uitmaken. Met zijn hyperefficiënte 1.6 GDi-benzinemotor van 70 kW, een elektromotor van 32 kW en zestrapstransmissie met dubbele koppeling koppelt hij een zuinige werking (NEDC: 3,4l/100 km of 79 g CO2) aan heus rijplezier – in tegenstelling tot hybrides met enkelvoudige reductie.

De zuiver elektrisch aangedreven Ioniq Electric haalt zijn stroom dan weer uit een lithium-ionpolymeerbatterij van 28 kWh en raakt ruim 280 kilometer ver, terwijl hij slechts 11,5 kWh/100 km verbruikt. De elektromotor met een maximumvermogen van 88 kW (120 pk) levert een maximumkoppel van 295 Nm voor levendige acceleraties.

Alle varianten worden in België enkel geleverd als Premium-topversie, wat betekent dat ze prat kunnen gaan op de jongste connectiviteits- en veiligheidssystemen gecombineerd met alle comfortsnufjes die je van een full option D-segment auto mag verwachten. Het erg complete, toonaangevend waarborgpakket maakt het plaatje helemaal compleet.

De Ioniq Plug-in Hybrid is trouwens tegen de zomer verkrijgbaar. Tegen dan zal ook het Hyundai-dealernetwerk gestoffeerd zijn met de eerste van 85 publieke Eneco-laadpalen.

Meer info klik hier.

BELGISCHE PREMIERE
Gefacelifte i10: een nog betere allrounder 

Voor modeljaar 2017 werd Hyundai’s populaire stadswagen i10 niet alleen opgewaardeerd met een frisse neus en nieuwe bekledingsmaterialen, hij pakt ook uit met geavanceerde voorzieningen die je normaal enkel in de hogere segmenten tegenkomt.

Inzake connectiviteit garanderen Apple CarPlay en Android Auto een naadloze integratie, veilige bediening en totale functionaliteit van mobiele telefoons. Om steeds up-to-date te blijven wordt het navigatiesysteem van de nieuwe i10 bovendien geleverd met zeven jaar gratis abonnement op de TomTom LIVE-services.

Op het gebied van veiligheid introduceert de nieuwe i10 twee geavanceerde nieuwigheden om ongevallen actief te vermijden door gebruik te maken van de nieuwe, multifunctionele camera: de botswaarschuwing 'Front Collision Warning System' (FCWS) en de rijstrookwaarschuwing 'Lane Departure Warning System' (LDWS).

Door technologie verder te democratiseren en een overtuigend totaalpakket aan te bieden belooft deze bestseller een mooi vervolg te breien aan zijn succesvolle carrière.

Meer info klik hier.

WRC 2017: Thierry Neuville en een gloednieuwe i20 Coupé WRC

Onze landgenoot en vicewereldkampioen WRC 2016 heeft zijn contract bij Hyundai Motorsport met twee jaar verlengd. Hij wordt opnieuw in goede banen geleid door corijder Nicolas Gilsoul. Dat is dus uitstekend nieuws voor de Belgische fans. Die zullen vanaf 2017 ongetwijfeld kunnen genieten van nog meer spektakel, omdat het nieuwe WRC-reglement lichtere, krachtigere en agressiever ogende auto’s toelaat.

Hyundai Motorsport was de eerste constructeur die zijn strijdros voor seizoen 2017 onthulde: de i20 Coupé. Die bouwt verder op de basis van de rallywagen die in 2016 deelnam en waarmee Hyundai de tweede positie behaalde in het constructeursklassement. Dankzij de nieuwe reglementering komt er voortaan 380 pk uit de drukgevoede 1.6. De vierwielaandrijving is gebleven. De nieuwe rallyauto heeft intussen al ruim 6.000 testkilometers op de teller staan en zal nog verder worden ontwikkeld in de aanloop naar de eerste rally van het nieuwe seizoen: die van Monte Carlo, waarvoor het startschot op 16 januari 2017 wordt gegeven.

Hyundai Motorsport zal voor seizoen 2017 overigens drie teams inzetten voor het constructeurskampioenschap. Die rijden allemaal onder de Hyundai Shell Mobis World Rally Team-vlag. Naast Thierry Neuville zullen ook Hayden Paddon en Dani Sordo de merkkleuren verdedigen.