Hyundai Motor stijgt naar wereldwijde Top 30 met een merkwaarde van $23 miljard in 2024 Interbrand Rankings

- De merkwaarde van Hyundai Motor Company steeg in vijf jaar met 63 procent, wat het 14 opeenvolgende jaarth van stijgende merkwaarde markeert.
- Belangrijke groeifactoren zijn onder andere wereldwijde initiatieven die de visie van Hyundai Motor 'Progress for Humanity' belichamen, een betere concurrentiepositie als wereldwijde topautofabrikant en een groeiende wereldwijde merkinvloed.
- Hyundai Motor onthulde onlangs 'Hyundai Way', een toekomststrategie voor marktleiderschap voor de middellange tot lange termijn, gericht op innovatie in mobiliteit en energie.
SEOUL, 10 oktober 2024 – Hyundai Motor Company kondigt met trots aan dat de waardering van zijn merk 23 miljard dollar heeft bereikt en daarmee wereldwijd op de 30th staat van Interbrand's Best Global Brands in 2024. Dit betekent een significante stijging van 63 procent in merkwaarde in vijf jaar en een stijging in de ranglijst voor het tweede achtereenvolgende jaar. In deze periode steeg het merk zes plaatsen van 36th naar 30th en markeerde 14th opeenvolgende jaren van stijgende merkwaarde.
Belangrijke factoren die hebben bijgedragen aan de groei van de merkwaarde van Hyundai Motor zijn verschillende wereldwijde initiatieven die de merkvisie van het bedrijf 'Progress for Humanity' belichamen. De IONIQ 5 N won met name de World Performance Car bij de 2024 World Car Awards en kreeg lofbetuigingen bij de J.D. Power U.S. APEAL Study, wat de concurrentiepositie van Hyundai Motor als wereldwijde topautofabrikant versterkt.
Hyundai Motor heeft ook zijn wereldwijde merkinvloed uitgebreid door middel van strategische initiatieven. Na de voltooiing van het Hyundai Motor Group Innovation Center Singapore (HMGICS) blijft het bedrijf zich verzekeren van wereldwijde invloed op toekomstige mobiliteit met plannen voor nieuwe faciliteiten zoals de Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA), een nieuwe fabriek voor elektrische voertuigen (EV) in Ulsan en een complete knock-down (CKD) fabriek in Saoedi-Arabië.
De klantbetrokkenheid is versterkt door creatieve initiatieven zoals sportsponsoring van onder andere boogschieten en FIFA, sponsoring van het Whitney Museum of Art en de première van de eerste korte film 'Night Fishing'. Hyundai Motor opende ook zijn eerste restaurant 'Na Oh' in Singapore in samenwerking met een sterrenchef. Het won talrijke onderscheidingen in de Red Dot Award: Brand & Communications Design 2024 Awards.
Vooruitkijkend onthulde Hyundai Motor onlangs 'Hyundai Way', een middellange- tot langetermijnstrategie voor marktleiderschap. Het bedrijf zal blijven innoveren om een toekomst te creëren waarin mobiliteit en energie centraal staan, terwijl het flexibel reageert op de markt. Door voortdurend zijn producten en diensten op basis van software en AI te verbeteren, is Hyundai Motor klaar om de transformatie in het mobiliteitsecosysteem te leiden en zijn positie als mobiliteits-gamechanger te versterken.
"Hyundai Motor zal zijn positie als gamechanger versterken door niet alleen auto's te produceren, maar ook AAM en andere vormen van toekomstige mobiliteit", zegt Jaehoon Chang, President en CEO van Hyundai Motor Company. "Onze technologische vooruitgang zal de mensheid een rijkere en duurzamere toekomst bieden."
Interbrand, een wereldwijd merkadviesbureau, beoordeelt jaarlijks grote multinationale bedrijven. De ranglijsten zijn gebaseerd op drie factoren: een analyse van de financiële prestaties, de rol van het merk en de concurrentiekracht van het merk. De stijging van Hyundai Motor in deze prestigieuze lijst is een bewijs van de consistente groei en robuuste prestaties van het bedrijf.
"De stijging van Hyundai Motor met twee rangen in de BGB van dit jaar is een bewijs van de prestaties van het bedrijf op zowel zakelijk als merkgebied," zegt Jihun Moon, CEO van Interbrand Seoul. Nieuwe wereldwijde verkooprecords, in combinatie met voortdurende inspanningen om de IONIQ en N te versterken, stuwen Hyundai Motors vooruit in de richting van het creëren van echte fandom."
- Einde -
Over Hyundai Motor Company
Hyundai Motor Company werd opgericht in 1967 en is aanwezig in meer dan 200 landen met meer dan 120.000 werknemers die zich inzetten om de mobiliteitsuitdagingen van de echte wereld aan te gaan. Gebaseerd op de merkvisie 'Progress for Humanity' versnelt Hyundai Motor zijn transformatie tot Smart Mobility Solution Provider. Het bedrijf investeert in geavanceerde technologieën zoals robotica en Advanced Air Mobility (AAM) om revolutionaire mobiliteitsoplossingen te realiseren en streeft tegelijkertijd naar open innovatie om toekomstige mobiliteitsdiensten te introduceren. In het streven naar een duurzame toekomst voor de wereld zal Hyundai zich blijven inspannen om nulemissievoertuigen te introduceren met toonaangevende waterstof-brandstofcel- en EV-technologieën.