Hyundai Motor Group CCO Luc Donckerwolke bekroond als Disruptor Designer of the Year bij Newsweek's World's Greatest Auto Disruptors Awards
- Prijs bekroont Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer van de Hyundai Motor Group, als Disruptor Designer of the Year
- Activaties van Genesis House New York bekroond als Disruptor Marketing of the Year.
NEW YORK/KONTICH, 5 april 2023 -Hyundai Motor Group Chief Creative Officer, Luc Donckerwolke, ontving de onderscheiding "Disruptor Designer of the Year" tijdens Newsweek's World's Greatest Auto Disruptors awards.
Luc Donckerwolke kreeg de prijs voor zijn toonaangevende visie op de brede portefeuille van automerken van de Hyundai Motor Group - namelijk Hyundai, Kia en Genesis - en de overgang naar mobiliteit, stedelijke vliegreizen en robotica.
Hij werd geprezen voor het aanzetten tot creatieve en ideerijke ontwerpen, alsook voor zijn werk waarbij hij op traditionele wijze (zij het met ontraditionele ontwerpen) gebruik maakt van conceptcars om de toekomst van de merken voor te stellen, terwijl andere bedrijven deze praktijk blijkbaar achter zich hebben gelaten.
Het prijzenprogramma belicht mensen in de auto-industrie in negen categorieën. Om in aanmerking te komen, moesten de kandidaten visie toepassen op een manier die een fundamentele, transformerende verandering in de automarkt teweegbrengt.
Vorig jaar, tijdens het eerste evenement van de World's Greatest Auto Disruptors, werd Euisun Chung, Executive Chair van de Hyundai Motor Group, erkend als "Visionair van het jaar". Het programma blijft leiders in de auto-industrie bekronen en erkennen die de grenzen van innovatie verleggen.
"Is er iets mooiers dan zo'n prestigieuze erkenning te krijgen voor wat je graag doet?" vroeg Donckerwolke terwijl hij zijn prijs in ontvangst nam tijdens de ceremonie in het One World Trade Center, waar de geëerde personen dit jaar werden gehuldigd voor hun onderscheiden bijdragen.
"Ik voel me vereerd en bevoorrecht om erkend te worden als 'Disruptor' van Newsweek," vervolgde Donckerwolke. "Ik streef ernaar te inspireren, te innoveren, te ontwrichten en de status quo uit te dagen. Dit is alleen mogelijk door het vertrouwen van onze bestuursleden en het harde werk van mijn ongelooflijk getalenteerde team en hun leiders."
Newsweek erkende ook de marketingactiviteiten van Genesis House New York, een vlaggenschip luxe lifestyle bestemming onder het merk Hyundai Motor Group, als Disruptor Marketing of the Year.