Hyundai Motor opent een nieuwe EV-fabriek in Ulsan

  • Hyundai Motor houdt openingsceremonie op het fabriekscomplex in Ulsan, waar oprichter Ju-yung Chung meer dan 50 jaar geleden de eerste grote fabriek oprichtte. ​ ​
  • De nieuwe EV-fabriek bouwt voort op het merkerfgoed van Hyundai Motor en legt tegelijkertijd de basis voor de groei van het bedrijf in het tijdperk van elektrificatie.
  • Nieuwe fabriek op 548.000 m2 met capaciteit voor de productie van 200.000 EV's per jaar
  • Ca. 2 biljoen KRW ($ 1,53 miljard) wordt geïnvesteerd in het project, waarvan de bouw op grote schaal zal beginnen in het vierde kwartaal van 2023 en de massaproductie in het eerste kwartaal van 2026.
  • Mensgerichte fabriek om innovatieve productieplatforms te gebruiken, met optimale werkomstandigheden voor veiligheid en efficiëntie
  • Bij de openingsceremonie hoort ook een tentoonstelling over het merkerfgoed, ter herdenking van meer dan een halve eeuw geschiedenis bij de Hyundai Ulsan-fabriek

SEOUL, 13 november 2023 - Hyundai Motor Company hield vandaag een openingsceremonie voor een nieuwe fabriek voor elektrische voertuigen (EV) op zijn complex in Ulsan, het hart van de Koreaanse auto-industrie. De nieuwe EV-fabriek legt de basis voor toekomstige groei in het tijdperk van elektrificatie en bouwt voort op de droom die meer dan een halve eeuw geleden door de oprichter van Hyundai Motor in het leven werd geroepen.

De nieuwe EV-fabriek wordt een faciliteit waarin de mens centraal staat, met een innovatief productieplatform dat een optimale werkomgeving biedt voor werknemers. De nieuwe fabriek wordt ook de hub voor Hyundai Motor's mobiliteitsproductie in het tijdperk van elektrificatie. Met de nieuwe fabriek wordt het fabriekscomplex van Hyundai Motor in Ulsan een basis voor de toekomstige mobiliteitsproductie.

In de nieuwe fabriek zal Hyundai Motor actief zijn 56-jarige merkerfenis, knowhow van de auto-industrie en technologische capaciteiten verder ontwikkelen en blijven innoveren ten voordele van de mensheid in het tijdperk van de elektrificatie van voertuigen op basis van mensgericht humanisme.

Euisun Chung, Executive Chair van Hyundai Motor Group; Jaehoon Chang, President en CEO van Hyundai Motor Company; en Dong-seock Lee, Executive Vice President, Chief Safety Officer en Head of Domestic Productions voor Hyundai Motor Company, woonden de ceremonie bij. Ze werden vergezeld door hoogwaardigheidsbekleders, waaronder de burgemeester van Ulsan Metropolitan City, Doo-gyeom Kim, en de eerste viceminister van het ministerie van Handel, Industrie en Energie, Youngjin Jang.

"De nieuwe EV-fabriek in Ulsan is het begin van een veelbelovende toekomst voor de komende 50 jaar en het tijdperk van elektrificatie. Ik voel me vereerd dat we onze droom van een bedrijf dat 100 jaar bestaat hier mogen delen," zei Executive Chair Chung. "Net zoals de droom om de beste auto te bouwen in het verleden van Ulsan vandaag een autostad maakte, vertrouw ik erop dat Ulsan een innovatieve mobiliteitsstad zal zijn die het voortouw neemt in het tijdperk van elektrificatie, te beginnen met een speciale EV-fabriek."
"Het valt niet te ontkennen dat Hyundai Motor Company de grootste rol heeft gespeeld in de groei van Ulsan," zei burgemeester Doo-gyeom Kim van Ulsan Metropolitan City. "We zullen ons best blijven doen om samen een nieuwe toekomst uit te tekenen in lijn met de veranderingen in de wereldwijde auto-industrie."
In zijn felicitatie zei Young-jin Jang, eerste viceminister van Handel, Industrie en Energie: "Ik geloof dat Hyundai Motor zich zal onderscheiden als een sterke kracht in het tijdperk van de elektrische auto dankzij doortastende investeringen. De regering zal prioriteit geven aan het ondersteunen van de verbetering van het investeringsklimaat voor bedrijven, waaronder gedurfde belastingprikkels en het afschaffen van regelgeving die economische groei belemmert."

Nieuwe EV-fabriek weerspiegelt ambitie om een beter leven te bieden en duurzame mobiliteit te leveren

De nieuwe EV-fabriek in Ulsan bouwt voort op de visie van de oprichter van Hyundai Motor, Ju-yung Chung (1915-2001), die geloofde dat de auto-industrie de hoeksteen van de Koreaanse economie zou worden en de industriële ontwikkeling van het land zou ondersteunen. Meer dan een halve eeuw geleden koos hij Ulsan als de locatie om te helpen betere vooruitzichten te creëren en de mobiliteitsdromen van Korea te verwezenlijken. Nu zal de nieuwe EV-fabriek voortbouwen op die nalatenschap met een wereldwijde impact.

"We hebben 's werelds grootste kracht en die kracht is 's werelds beste vakmensen. Ik heb er alle vertrouwen in dat dankzij hun bekwaamheid en toewijding, Koreaanse auto's, onze auto's, binnenkort de wereld zullen veroveren." zei de Founding Chairman historisch.

Zijn beroemde uitspraak werd gereproduceerd door middel van kunstmatige intelligentie (AI)-technologie en gedeeld tijdens de ceremonie waarbij de eerste steen werd gelegd. Dit illustreert de humanistische geest van Hyundai Motor en vertegenwoordigt de lang gekoesterde droom van zijn werknemers om een wereldwijde autopool te worden.

De Ulsan-fabriek van Hyundai Motor begon als een assemblagefabriek in 1968 en groeide in een ongelooflijk korte tijd met sprongen. De massaproductie van Hyundai Motor's eerste unieke model, de Pony, in 1975 toonde de niet aflatende vastberadenheid en ongelooflijke drive van de werknemers van het bedrijf om de eerste onafhankelijk ontwikkelde auto van Zuid-Korea te realiseren. Ze bereikten dit ondanks de harde binnenlandse omstandigheden en het scepticisme, gedreven door een grootse droom om Koreaanse auto's op de wereldmarkt te introduceren.

De massaproductie van de Pony was ook een katalysator voor technologische onafhankelijkheid, wat leidde tot de lokalisatie van de productie van auto-onderdelen waar het bedrijf eerder afhankelijk was van overzeese markten. Het leidde ook tot de ontwikkeling van binnenlandse autoproductietechnologie.

Daarnaast werd de prioriteit die erevoorzitter Mong-Koo Chung gaf aan kwaliteitsmanagement de bron van de transformatie van Hyundai Motor in een wereldmerk dat zijn stempel kon drukken op de wereldwijde auto-industrie buiten Zuid-Korea.

Meer dan een halve eeuw later is de Hyundai Ulsan-fabriek de grootste fabriek ter wereld, het centrum van de productie van afgewerkte voertuigen van het bedrijf en de bakermat van de Koreaanse auto-industrie.

Een speciaal op de mens gerichte EV-fabriek houdt het humanisme levend in het tijdperk van elektrificatie ​

In lijn met de humanistische doelstellingen van zijn stichtende voorzitter zal Hyundai Motor zijn visie op mobiliteit verder ontwikkelen.

De speciale EV-fabriek wordt de eerste nieuwe fabriek van Hyundai Motor in Korea in 29 jaar, na de opening van de fabriek in Asan in 1996. De speciale EV-fabriek zal het tijdperk van de elektrificatie leiden, producten leveren die de verwachtingen van de klant overtreffen en de binnenlandse industriële basis versterken.

De waarden van Hyundai Motor waarbij de mens centraal staat, namelijk mensen de ervaring van vrije beweging bieden en streven naar harmonieus samenleven, zijn niet alleen gericht op klanten, maar ook op werknemers die auto's van Hyundai Motor maken.

De nieuwe EV-fabriek in Ulsan zal dan ook worden uitgerust met innovatieve productiefaciliteiten, een optimale werkomgeving voor werknemers en een ruimte voor coëxistentie met de natuur creëren en zich profileren als een fabriek waarin de mens centraal staat en die de komende 50 jaar een leidende rol zal spelen.

"De afgelopen halve eeuw heeft de Hyundai-fabriek in Ulsan zich ontwikkeld doordat technici aan de productielijn nieuwe dingen hebben geleerd, gecreëerd en uitgedaagd", zegt Jaehoon Chang, president en CEO van Hyundai Motor Company. "Hyundai erft het erfgoed van de Ulsan-fabriek, die grootse dromen heeft omgezet in realiteit door de kracht van mensen, en zal zijn best doen om de pionier te worden in het tijdperk van elektrificatie, met de trots en verantwoordelijkheid om mobiliteitsinnovaties voor mensen te creëren."

EV-fabriek voor superlading volgende generatie mobiliteit

De nieuwe EV-fabriek van Hyundai Motor in Ulsan zal deel uitmaken van een 548.000 m groot terrein2 met een capaciteit voor de productie van 200.000 EV's per jaar. Er zal ongeveer 2 biljoen KRW (1,53 miljard dollar) worden geïnvesteerd in het project en de volledige bouw zal beginnen in het vierde kwartaal van dit jaar. Volgens de planning zal de bouw in 2025 voltooid zijn en zal de massaproductie van de voertuigen in het eerste kwartaal van 2026 beginnen. Een elektrische SUV van het luxemerk Genesis van de Hyundai Motor Group zal het eerste model zijn dat in de nieuwe fabriek wordt geproduceerd.

De speciale EV-fabriek in Ulsan komt op het terrein van het voormalige testterrein van Hyundai Motor, een plek waar het bedrijf naar de toekomst keek en vorm gaf aan innovatie.

De proeftuin werd voor het eerst gebruikt in de jaren 1980, toen het bedrijf actief probeerde uit te breiden naar overzeese markten en voertuigen ontwikkelde die bestand waren tegen de verschillende terreinen en barre klimaten die overal ter wereld te vinden waren.

Op deze historische plek ontwikkelde Hyundai Motor wereldwijd hoogwaardige modellen als de Sonata, Accent en Elantra (in Zuid-Korea Avante genoemd). Het was op deze locatie dat het geavanceerde technologische onderzoek naar EV's en autonoom rijden al vroeg begon, met de droom om voertuigen van wereldklasse te creëren.

In 1991 werd het eerste EV-prototype van Hyundai Motor, de Sonata (Y2) EV, ontwikkeld en het jaar daarop voltooide de eerste bestuurderloze auto met succes zijn eerste testrit op de testbaan Belgian Road.

Het uitgebreide testcentrum voor engineering, waar veel van de voertuigen van Hyundai Motor het levenslicht zagen en waar de kiem werd gelegd voor toekomstig voertuigonderzoek, heeft zijn vruchten afgeworpen met EV's, zoals de IONIQ 5 en IONIQ 6, die wereldwijd zijn erkend voor hun technologische uitmuntendheid.

Nieuwe fabriek met innovatief productieplatform en milieuvriendelijke omgeving

Hyundai Motor is van plan om een innovatief productieplatform dat is ontwikkeld door het Hyundai Motor Group Innovation Center in Singapore (HMGICS) toe te passen in zijn speciale EV-fabriek in Ulsan om de fabriek klaar te maken voor de toekomst en prioriteit te geven aan de veiligheid, het gemak en de efficiëntie van de werknemers.

Het innovatieplatform van HMGICS voor de productie omvat vraaggestuurde, AI-gebaseerde intelligente controlesystemen; milieuvriendelijke, koolstofarme bouwmethoden om CO2-neutraliteit en RE100-certificering (100 procent hernieuwbare energie) te bereiken; en mensvriendelijke faciliteiten die veilig en efficiënt werken mogelijk maken.

Hyundai Motor zal dit gebruiken om een slim logistiek systeem te bouwen, inclusief geautomatiseerde onderdelenlogistiek, in de nieuwe EV-fabriek. Het zal een flexibel productiesysteem introduceren om voertuigmodellen te diversifiëren, in te spelen op veranderingen op de wereldmarkt en assemblagefaciliteiten te automatiseren om de productiviteit en kwaliteit te verbeteren.

Het bedrijf is van plan om een veiligere, nauwkeurigere en efficiëntere werkplek te creëren met innovatieve technologieën, zoals robotica, slimme logistieke systemen en AI om de werkomgeving te verbeteren. Een natuurvriendelijk ruimteontwerp, dat breekt met het gesloten beeld dat je krijgt als je denkt aan een conventionele fabriek, zal helpen bij het realiseren van de volgende generatie productiefilosofie als bakermat van milieuvriendelijke toekomstige mobiliteitsproductie.

De nieuwe fabriek die speciaal is ingericht voor EV's zal een natuurvriendelijk ontwerp hebben om de vermoeidheid van de werknemers te verminderen en interactie met elkaar te stimuleren, een afscheid van de sombere fabrieksomgeving van zware machines.

Natuurlijk licht zal in de fabriek gemaximaliseerd worden zodat werknemers de warmte van de zon kunnen voelen, en de groepslounge, die gebruikt zal worden als rust- en kantoorruimte, zal in een open formaat georganiseerd worden zodat mensen op een natuurlijke manier kunnen samenkomen.

Bovendien wordt verwacht dat het Central Park van de fabriek, dat de natuur van Ulsan in de faciliteit brengt, een rustgebied wordt en een knooppunt dat elk gebouw met elkaar verbindt.

De openingsceremonie weerspiegelt het verleden, het heden en de toekomst van het bedrijf

Hyundai Motor organiseerde een openingsceremonie om stil te staan bij het verleden, het heden en de toekomst van de fabriek in Ulsan.

De openingsceremonie, die begon met een video met een door AI gegenereerde voice-over van Founding Chairman Ju-yung Chung, weerspiegelde de humanistische geest van Hyundai Motor en toonde de toewijding van het bedrijf aan mensgerichte innovatie en de merkvisie 'Progress for Humanity'.

Na de begroetingen van Executive Chair Chung volgde een paneldiscussie met Dong-seock Lee, hoofd binnenlandse productie, over de belangrijkste kenmerken en de visie van de nieuwe fabriek die zich speciaal richt op EV en die een 'ruimte voor mensen' zal worden.

De ceremonie, waarmee het evenement werd afgesloten, was gebaseerd op het concept 'Portaal naar een andere droom' en bracht de boodschap over dat Hyundai Motor het EV-tijdperk zal leiden door het verleden, het heden en de toekomst van de fabriek in Ulsan met elkaar te verbinden.

Voormalig vicevoorzitter Yeo-chul Yoon, voormalig vicevoorzitter Eok-jo Kim en voormalig president Gap-han Yoon, die hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van de fabriek in Ulsan, woonden de ceremonie bij.

Ook aanwezig was de legendarische ontwerper Giorgetto Giugiaro, die aan de wieg stond van veel van de eerste onafhankelijke modellen van Hyundai Motor, waaronder de Pony en Pony Coupé concept, evenals de Pony Excel, Presto, Stella en de eerste en tweede generatie Sonata.

Ter gelegenheid van de openingsceremonie organiseert Hyundai Motor ook een erfgoedtentoonstelling met drie thema's: 'Het begin van een droom', 'De realisatie van een droom' en 'Onze droom, ooit gedroomde dromen' om terug te blikken op de afgelopen 50 jaar van de fabriek in Ulsan.

Het eerste thema, 'Het begin van een droom', toont een gerestaureerde Cortina, het eerste voertuig dat door de fabriek in Ulsan werd geproduceerd, en documenten over de oprichting van de fabriek en de aanleg van de Gyeongbu Expressway. Het belicht ook de eerste stappen van de droom van oprichter Ju-yung Chung die begon in Ulsan en zich uitbreidde met de ontwikkeling van de nationale industrie buiten de automobielsector.

Het tweede thema, 'De verwezenlijking van de droom', geeft een beeld van de ontwikkeling van de Ulsan-fabriek en het bereiken van de titel van 's werelds grootste autofabriek. Het behandelt de bouw van de Ulsan General Automobile Plant, de geboorte van de nationale auto, de Pony, de bouw van een speciaal exportdok en de voltooiing van een testfaciliteit voor voertuigen.

Daarnaast is het EV-prototype van Hyundai Motor, de Sonata (Y2) EV, te zien om de kiem te leggen voor de inspanningen van werknemers om 's werelds beste auto's te maken, van verbrandingsmotoren tot milieuvriendelijke voertuigen.

Het laatste deel, 'Our Dream, Dreams Ever Dreamt', bevat verhalen over de evolutie van de Ulsan-fabriek van Hyundai Motor en de werknemers die er deel van uitmaakten. Er worden werknemersartefacten tentoongesteld van degenen die de Ulsan-fabriek hebben opgericht, zoals de loonstrookjesenveloppen die ze in de loop der tijd hebben verzameld, werknemerscertificaten en handgeschreven notities voor kwaliteitsontwikkeling.

De tentoonstelling is vanaf januari volgend jaar toegankelijk voor het publiek in de Heritage Hall van het Ulsan Plant's Culture Center.

"De Ulsan-fabriek is 's werelds grootste afzonderlijke fabriek, opgericht in 1968 met de grote droom om 's werelds beste auto te leveren," zei Sung-won Jee, hoofd van de Brand Marketing Division van Hyundai Motor Company. "Door middel van deze ceremonie willen we onze reis met de Ulsan-fabriek volgen, die is gebouwd door tienduizenden mensen die ons hebben voortgestuwd naar de prestaties van vandaag. Zij staan ook aan de basis van onze expeditie naar het opwindende tijdperk van elektrische voertuigen."
Jee voegde eraan toe: "Met de nieuwe EV-fabriek in Ulsan streven we ernaar onze mobiliteitsoplossingen voor iedereen te verbeteren door het paradigma van de toekomstige autoproductie te leiden."

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Hyundai Belux Newsroom

Hyundai Belux - Korean Motor Company is de officiële invoerder van Hyundai voor België en Luxemburg. Vermeldingen van bepaalde uitrustingen en specificaties in nieuwsberichten op deze website zijn niet bindend. Sommige verwijzingen, uitrustingen en cijfers zijn mogelijks bedoeld voor modellen buiten de Belux markt. Ook prijsstellingen, kortingen of andere acties zijn niet bindend en mogelijks beperkt in de tijd.

Hyundai Belux - Korean Motor Company est l’importateur officiel pour Hyundai en Belgique et au Luxembourg. Les informations de certains équipements et spécifications mentionnées sur ce site ne sont pas contraignantes. Certaines références, équipements et chiffres peuvent être destinés à des modèles extérieurs au marché Belux. Les prix, réductions ou autres actions ne sont pas contraignants et peuvent être limités dans le temps.

Twitter: @Hyundai_B_News

Neem contact op met

Korean Motor Company nv - Hyundai Belux Pierstraat 229 - 2550 Kontich

www.hyundai.be