Hyundai steunt warm initiatief van KAA Gent
Unieke virtuele wedstrijd op zondag 17 mei
- actie met een knipoog van KAA Gent voor het goede doel
- een échte… virtuele voetbalwedstrijd: Samen Sterk 2020 vs. COVID-19
- Hyundai Belux steunt initiatief ten voordele van DigitalForYouth.be
Kontich/Gent – 13 mei 2020
Verrassend nieuws op de website van KAA Gent vandaag: op zondag 17 mei staat om 18u zowaar… een voetbalwedstrijd in de Ghelamco Arena gepland! Voor één keer weliswaar virtueel, en voor één keer ook niet met Odjidja en co die blauwwit vertegenwoordigen, maar wel met een team van prominente figuren in de strijd tegen het Coronavirus. En dat allemaal voor een uniek goed doel.
Wat ontstond als een vaag idee, groeide uit tot een grote actie met een forse knipoog (Maggie De Block in doel, iemand?), maar vooral ook met een warm hart. Voorzitter Ivan De Witte roept iedereen op om deze wedstrijd te sponsoren, en geeft de opbrengst integraal aan DigitalForYouth.be, dat thuisonderwijs ondersteunt voor jongeren voor wie dat niet zo eenvoudig is.
De club zelf doneert een fors basisbedrag voor deze actie, dat zal worden aangevuld door bijdragen van spelers, fans, van alle Buffalo’s, én van de trouwe partners van KAA Gent. Vanaf vandaag kan iedereen online zijn steun aan het project betuigen. Hyundai Belux besliste dan ook meteen om ook zijn bijdrage te leveren aan dit warme initiatief.
Olivier Sermeus, Managing Director van Hyundai Belux, legt uit waarom: “In tijden van crisis doet het deugd om te zien hoeveel solidariteit er leeft en warme acties er worden opgestart. Je kan als bedrijf natuurlijk onmogelijk alles steunen, maar als trouwe partner van KAA Gent was dit de ideale gelegenheid voor Hyundai om een steentje bij te dragen. KAA Gent is de voorbije maanden nooit bij de pakken blijven zitten en heeft met verschillende initiatieven al vaker zijn positivisme en warm hart getoond. Daar zijn wij als partner heel trots op, en dat verdient dus ook onze steun!”
De spelers van KAA Gent brachten zo eerder al tablets naar ziekenhuizen, de fanshop verkocht al meer dan 10.000 KAA Gent-mondmaskers voor het goede doel en de club stak via zijn communicatiekanalen al de “zorgelftallen” uit de vier Gentse ziekenhuizen een hart onder de riem.
Alle info over deze nieuwe actie ten voordele van DigitalForYouth.be: www.kaagent.be/nl/supporter/news/12-05-2020/samen-sterk-2020-vs-covid-19
mei 2020