Nieuwe Hyundai i30

Nieuwe Hyundai i30

Mooier, veiliger én efficiënter

  • Geavanceerde veiligheids- en connectiviteitstechnologie, een brede waaier aan efficiënte motorversies en een nieuw, gestroomlijnd design
  • Standaard geëlektrificeerde mild hybrid-aandrijving met 48-voltbatterij
  • De drie koetswerkversies – i30 Hatchback, Fastback en Wagon – kregen een nieuwe look en nieuwe features
  • Op de autosport geïnspireerde N Line-uitvoering vanaf de zomer van 2020 voor het eerst verkrijgbaar op de i30 Wagon
  • Voorstelling op het autosalon van Genève in maart 2020

Kontich – 26 februari 2020

Hyundai Motor heeft nieuwe details van de nieuwe i30 vrijgegeven voor zijn debuut op het autosalon van Genève. De nieuwe i30 krijgt een nieuw design, geavanceerde connectiviteitsvoorzieningen en een geëlektrificeerde mild hybrid-aandrijving met 48-voltbatterij om het brandstofverbruik te drukken.

Bovendien werkt Hyundai aan een update van zijn i30 N Line-gamma. Het sportieve afwerkingsniveau van het merk zal in de zomer van 2020 voor het eerst verkrijgbaar zijn op de nieuwe i30 Wagon. De designelementen die op de i30 N zijn geïnspireerd, zullen ook beschikbaar blijven op de Hatchback- en Fastback-modellen van de i30.  

Modern design 

Het exterieurdesign van de nieuwe i30 oogt tegelijk gedurfd en gestroomlijnd, en geeft de auto een meer emotionele uitstraling. De voorkant onderscheidt zich door een breder ogende en modernere look. Het bredere radiatorrooster heeft een geaccentueerd 3D-patroon.  

 Nieuwe, fijnere koplampen met optionele MFR-ledtechnologie en nieuwe leddagrijlichten (DRL) met V-vormige signatuur vervolledigen het vernieuwde, modernere design van de neus. Achteraan werd de nieuwe vijfdeurs i30 verfraaid met een nieuw bumperdesign dat de aerodynamische prestaties ten goede komt. De ledachterlichtblokken creëren een V-vormig effect dat de symmetrie tussen voor- en achterkant benadrukt.  

De nieuwe i30 is nu verkrijgbaar met hertekende lichtmetalen 16- en 17-duimsvelgen met gefacetteerde afwerking, die het zijaanzicht van de nieuwe i30 opwaarderen. 

N Line-uitvoering voortaan op alle koetswerkversies  

De dynamische, op de autosport geïnspireerde N Line-uitvoering onderging een complete designupdate voor de i30 Hatchback en Fastback. Bovendien zal ze voor het eerst ook verkrijgbaar zijn op de nieuwe i30 Wagon.  

De nieuwe i30 N Line pakt uit met een gedurfd nieuw design en een nog sportievere look. Vooraan beschikt de nieuwe i30 N Line over een breder centraal radiatorrooster, nieuwe koplampen en een specifiek ontworpen neus. Het onderste deel van het centrale radiatorrooster inspireert zich op het ontwerp van vliegtuigjets. Het werd ook groter en domineert de bumper, om nog meer evenwicht en kracht uit te stralen. De zijdelingse luchtinlaten zijn getooid met zwevende vinnen die de aerodynamische prestaties ten goede komen. Het volledig nieuwe design van de achterbumper zet het dynamische karakter van de N Line nog extra in de verf. De brede diffuser laat geen twijfel bestaan over zijn sportieve inborst en geeft de achterkant een indrukwekkende look, terwijl de nieuwe positie van de mistkoplampen het visuele zwaartepunt dichter bij het wegdek leggen. De nieuwe i30 N Line wordt geschoeid met nieuwe 17- en 18-duimsvelgen. Zo versterken ze het moderne profiel dat een en al beweging uitstraalt. 

Bovendien werden de ophanging en stuurinrichting van de nieuwe i30 N Line Hatchback en Fastback opgewaardeerd en staat de 1.5 T-GDi-motor met 160 pk garant voor een nog fijnere  rijervaring.  

Prestaties en vooruitgang: het motorgamma van de nieuwe i30 

Het motorgamma van de nieuwe i30 werd uitgebreid om klanten nog meer keuzevrijheid te geven.  

Nieuw: de 1.0 T-GDI-motor met 120 pk is nu exclusief verkrijgbaar met mild hybrid-technologie met 48-voltbatterij om het brandstofverbruik te drukken. Het geheel kan ook voor het eerst worden gekoppeld aan een slimme handgeschakelde zesversnellingsbak (iMT). Die iMT koppelt de motor los van de transmissie zodra de bestuurder het gaspedaal loslaat. Dat laat de auto toe om op twee verschillende manieren in vrijloop te rijden. In het eerste niveau blijft de motor draaien op stationair toerental. In het tweede niveau, schakelt het systeem de motor helemaal uit om nog meer brandstof te besparen.

Wie een automaat verkiest, kan de mild hybrid-aandrijving met 48-voltbatterij ook bestellen met een gerobotiseerde transmissie met dubbele koppeling en zeven verhoudingen. 

De 1.6-dieselmotor met 136 pk wordt nu standaard aangeboden met een mild hybrid-systeem met 48-voltbatterij. Hij is verkrijgbaar met de intelligente handgeschakelde zesversnellingsbak of de zeventrapstransmissie met dubbele koppeling. Helemaal boven aan het gamma staat de nieuwe 1.5 T-GDi-motor met 160 pk, die standaard is gekoppeld aan de mild hybrid-technologie met 48-voltbatterij. Daarnaast is hij verkrijgbaar met de intelligente handgeschakelde zesversnellingsbak of de zeventrapstransmissie met dubbele koppeling.   

Februari 2020

Download hier het volledige persbericht 200226-Reveali30_NL.pdf - 253 KB

 

Over Hyundai Belux Newsroom

Hyundai Belux - Korean Motor Company is de officiële invoerder van Hyundai voor België en Luxemburg. Vermeldingen van bepaalde uitrustingen en specificaties in nieuwsberichten op deze website zijn niet bindend. Sommige verwijzingen, uitrustingen en cijfers zijn mogelijks bedoeld voor modellen buiten de Belux markt. Ook prijsstellingen, kortingen of andere acties zijn niet bindend en mogelijks beperkt in de tijd.

Hyundai Belux - Korean Motor Company est l’importateur officiel pour Hyundai en Belgique et au Luxembourg. Les informations de certains équipements et spécifications mentionnées sur ce site ne sont pas contraignantes. Certaines références, équipements et chiffres peuvent être destinés à des modèles extérieurs au marché Belux. Les prix, réductions ou autres actions ne sont pas contraignants et peuvent être limités dans le temps.

Twitter: @Hyundai_B_News

Hyundai Belux Newsroom
Korean Motor Company nv - Hyundai Belux
Pierstraat 229 - 2550 Kontich