Hyundai introduceert de IONIQ, het eerste model van het merk dat 3 elektrische aandrijfmodi biedt

Wereldprimeur: elektrische, plug-in hybride en hybride aandrijflijn leverbaar in één enkel koetswerk.

Hyundai Motor heeft de naam aangekondigd van een nieuw middenklasse model met alternatieve aandrijvingen. De Hyundai IONIQ zal in de tweede helft van 2016 in de Europese showrooms verschijnen. De auto zal verkrijgbaar in hybride-vorm, maar ook als 100% elektrisch voertuig en met plug-in hybride aandrijflijn. Het is de eerste keer dat een autofabrikant 3 verschillende oplossingen biedt in één model.

Hyundai Motor heeft de ambitie om de richting van toekomstige mobiliteit in kaart te brengen en mee te bepalen, en daarbij rekening te houden met onze ecologische voetafdruk. De IONIQ reageert op de snel veranderende levensstijl van de klant. De IONIQ zal een toonaangevend brandstofverbruik combineren met een aantrekkelijk design en responsieve rijkwaliteiten. Een unieke mix die totnogtoe zeldzaam is bij hybride voertuigen.

Woong-Chul Yang, hoofd van Hyundai Motor R & D Center zei: "We zijn trots dan we onze eco-vriendelijke line-up kunnen uitbreiden met de introductie van de IONIQ. Onze visie voor de toekomstige mobiliteit richt zich op het aanbieden van meerdere keuzes voor de klant, met een verscheidenheid aan oplossingen die beantwoorden aan de uiteenlopende wensen en noden van de klant, en zonder afbreuk te doen aan het ontwerp of rijplezier."

De naam van het nieuwe model verwijst naar elementen in zijn creatie. Een ion is een elektrisch geladen atoom. Het tweede deel van de naam verwijst naar het unieke aanbod waar het model voor staat dankzij de 3 verschillende aandrijflijnen.

IONIQ krijgt een gloednieuw platform dat speciaal ontwikkeld werd voor de verschillende aandrijflijnen van de auto. In de volledig elektrische vorm (EV) is de IONIQ aangedreven door een ultra-efficiënte lithium-ion batterij. De plug-in hybride versie (PHEV) combineert een zuinige verbrandingsmotor met een oplaadbare batterij. De hybridevariant ten slotte (HEV) maakt gebruik van de benzinemotor en de beweging van de auto om de accu van de wagen bij te laden.

Hyundai Motor is één van 's werelds toonaangevende fabrikanten van hybride voertuigen en is vastbesloten om een ​​toekomstige auto line-up te ontwikkelen van lage tot zero-emission voertuigen. De waterstofwagen zal uiteraard deel uitmaken van deze groene line-up. Hyundai Motor was dan ook de eerste autofabrikant die een auto op waterstof lanceerde.

Eerder verschenen persbericht.

Over Hyundai Belux Newsroom

Hyundai Belux - Korean Motor Company is de officiële invoerder van Hyundai voor België en Luxemburg. Vermeldingen van bepaalde uitrustingen en specificaties in nieuwsberichten op deze website zijn niet bindend. Sommige verwijzingen, uitrustingen en cijfers zijn mogelijks bedoeld voor modellen buiten de Belux markt. Ook prijsstellingen, kortingen of andere acties zijn niet bindend en mogelijks beperkt in de tijd.

Hyundai Belux - Korean Motor Company est l’importateur officiel pour Hyundai en Belgique et au Luxembourg. Les informations de certains équipements et spécifications mentionnées sur ce site ne sont pas contraignantes. Certaines références, équipements et chiffres peuvent être destinés à des modèles extérieurs au marché Belux. Les prix, réductions ou autres actions ne sont pas contraignants et peuvent être limités dans le temps.

Twitter: @Hyundai_B_News

Hyundai Belux Newsroom
Korean Motor Company nv - Hyundai Belux
Pierstraat 229 - 2550 Kontich