Hyundai lanceert nieuw luxemerk “Genesis”. De Belg Luc Donckerwolke wordt hoofd van het Hyundai Motor Design Center en van een nieuwe designdivisie.

Onze landgenoot Luc Donckerwolke zal vanaf midden volgend jaar de nieuwe Prestige Design divisie leiden, verantwoordelijk voor Genesis design. Tegen 2020 zal Genesis een line-up hebben van 6 modellen.

Woensdag 4 november 2015 — Hyundai lanceert het nieuwe luxemerk “Genesis”. Hyundai Motor Company Vice-Chairman Euisun Chung onthulde vandaag in Korea de plannen om tegen 2020 een line-up van niet minder dan 6 Genesis modellen te hebben.

Elke model zal een alfanumerieke benaming krijgen, beginnend met de letter G (voor Genesis) en een nummer dat naar het segment refereert (G70, G80, G90,...).

De Belg Luc Donckerwolke leidt de nieuwe Prestige Design Division.

Genesis staat voor atletische elegantie en menselijk geörienteerde innovatie. Om de designtaal van merk Genesis verder uit te bouwen trekt Hyundai de Belg Luc Donckerwolke aan, die vanaf mid 2016 de nieuwe Prestige Design Divisie zal leiden. Daarnaast wordt Donckerwolke hoofd van het Hyundai Motor Design Center. Peter Schreyer blijft overkoepelend Chief Design Officer van de Hyundai Motor Group (Hyundai en Kia).

De Belg Luc Donckerwolke was tot voor kort verantwoordelijk voor Bentley design, en hij heeft ook verschillende designverantwoordelijkheden gehad bij Audi, Lamborghini, Seat en Skoda.

Het ontwikkelen van het nieuwe luxemerk Genesis wordt één van zijn belangrijke nieuwe uitdagingen binnen Hyundai. Meer info over het nieuwe merk Genesis en over de missie van Luc Donckerwolke is terug te vinden in bijgevoegd persbericht of via http://www.genesismotors.com/