Hyundai Motor lanceert Serie 'Cities in Motion'
Problemen en oplossingen stedelijke duurzaamheid
%20Hyundai%20Motor%20Launches%20Original%20Series%20'Cities%20in%20Motion'.jpg)
- De serie, nu te bekijken op YouTube, stelt innovatieve oplossingen van wereldsteden voor om milieuproblemen aan te pakken
- Met de IONIQ EV line-up verkent de reeks de groene gebieden in Londen, de duurzame stadsplanning van Frankfurt, de plastic recyclingprogramma's in Jakarta en de overgang naar hernieuwbare energie in LA.
- Met de visie 'Progress for Humanity' draagt Hyundai Motor bij aan deze initiatieven via wereldwijde duurzaamheidsprogramma's.
SEOUL, 15 oktober 2024 - Hyundai Motor Company kondigt de lancering van zijn originele digitale reeks 'Cities in Motion' aan. De serie belicht de innovatieve oplossingen die verschillende steden implementeren om stedelijke milieu-uitdagingen aan te pakken en duurzaamheid te bevorderen. De reeks is te bekijken op het Hyundai Worldwide YouTube-kanaal: Ep 1. Londen, Af 2. Frankfurt, Aflevering 3. Jakarta en Aflevering 4. LA.
Cities in Motion' onderstreept hoe stedelijke gebieden, ondanks het feit dat ze slechts 2 procent van het aardoppervlak beslaan, verantwoordelijk zijn voor 70 procent van de uitstoot van broeikasgassen, 80 procent van het energieverbruik, 75 procent van het gebruik van natuurlijke hulpbronnen en meer dan de helft van het afval in de wereld.1 Als reactie op deze alarmerende statistieken vroeg Hyundai Motor: "Hoe kunnen steden duurzamer worden?".
Hyundai Motor heeft in samenwerking met duurzaamheidszender James Stewart en Voice for Nature, opgericht door David de Rothschild, een verhelderende reis gemaakt. Met de Hyundai IONIQ 5 en IONIQ 6 elektrische voertuigen (EV's) bezochten ze de diverse steden Londen, Frankfurt, Jakarta en Los Angeles (LA).
"We zijn er trots op om wereldwijde milieu-initiatieven in de schijnwerpers te zetten en te laten zien dat Hyundai Motor zich inzet voor een duurzame toekomst voor zowel mens als planeet," aldus Sungwon Jee, Senior Vice President en Global Chief Marketing Officer van Hyundai Motor Company. "Deze serie vertegenwoordigt ons streven naar innovatieve oplossingen voor stedelijke uitdagingen en onderstreept de rol van duurzame mobiliteit in het creëren van een positieve, blijvende impact op onze wereld."
De Londense aflevering benadrukt het belang van stedelijk groen dat de lucht- en waterkwaliteit en het welzijn van mens en dier verbetert. Met dit doel creëert SUGi, een wereldwijde non-profitorganisatie, 'pocket forests' in de stad en betrekt kinderen bij het planten van bomen om dit initiatief door te zetten naar de volgende generaties. Via het Hyundai IONIQ Forest project dat in 2016 werd gelanceerd, is Hyundai Motor is ook bezig met het uitbreiden van duurzame bossen over de hele wereld.
De aflevering over Frankfurt onderzoekt de inzet van de Duitse stad voor duurzame stadsplanning. Met als doel om in 2035 klimaatneutraal en in 2050 volledig hernieuwbaar te zijn, biedt de stad verschillende duurzame mobiliteitsopties - fietsroutes, elektrische fietsverhuur, waterstoftreinen, autonome elektrische bussen en EV's voor passagiers, zoals de IONIQ 5 en IONIQ 6, met een uitgebreide elektrische oplaadinfrastructuur. Bovendien zijn de huizen in de stad gebouwd om actief hernieuwbare energie op te wekken uit zonne-, wind- en geothermische bronnen, wat verder gaat dan energiebesparing.
De aflevering in Jakarta richt zich op het plastic afvalprobleem in Indonesië, dat nauw samenhangt met de riviervervuiling in het land. De aflevering zoomt in op de IONIQ 6 die is gebouwd van gerecyclede en duurzame materialen en introduceert lokale sociale ondernemingen die bijdragen aan afvalbeheer. Zo werkt Hyundai Motor samen met 'Save the Children' aan een onderwijsprogramma over de circulaire economie voor kinderen als onderdeel van het 'Hyundai Continue' CSV-initiatief.
De LA-aflevering onderzoekt de overgang van de stad naar duurzame energie. De stad wil in 2050 100 procent emissievrije voertuigen op de weg hebben en in 2045 een volledig hernieuwbaar elektriciteitsnet. In de aflevering komt 'GRID Alternatives' aan bod, een non-profitorganisatie die goedkope zonne-energie levert aan gemeenschappen. Hyundai Motor draagt bij aan het doel via de 'Hyundai Home'-service, die het mogelijk maakt om EV's op te laden in afgelegen huizen door zonnepanelen te installeren.
De serie 'Cities in Motion' biedt een inzichtelijke en inspirerende kijk op de duurzame transformatie van steden en de mogelijkheden om deze initiatieven wereldwijd te implementeren. Ondanks de uitdagingen blijven steden zich inspannen om positieve veranderingen in hun gemeenschappen en omgeving door te voeren om een betere toekomst voor de volgende generatie te garanderen. Hyundai Motor zet zich in om duurzaamheid wereldwijd te bevorderen in lijn met zijn visie van 'Progress for Humanity'.
- Einde -
Over Hyundai Motor Company
Hyundai Motor Company werd opgericht in 1967 en is aanwezig in meer dan 200 landen met meer dan 120.000 werknemers die zich inzetten om de mobiliteitsuitdagingen van de echte wereld aan te gaan. Gebaseerd op de merkvisie 'Progress for Humanity' versnelt Hyundai Motor zijn transformatie tot Smart Mobility Solution Provider. Het bedrijf investeert in geavanceerde technologieën zoals robotica en Advanced Air Mobility (AAM) om revolutionaire mobiliteitsoplossingen te realiseren en streeft tegelijkertijd naar open innovatie om toekomstige mobiliteitsdiensten te introduceren. In het streven naar een duurzame toekomst voor de wereld zal Hyundai zich blijven inspannen om nulemissievoertuigen te introduceren met toonaangevende waterstof-brandstofcel- en EV-technologieën.
Meer informatie over Hyundai Motor en zijn producten is te vinden op: https://www.hyundai.com/worldwide/en/ of Newsroom: Media Hub van Hyundai
1 Issues Brief on Cities and Nature, Internationale Unie voor Natuurbehoud en Natuurlijke Hulpbronnen (IUCN)