New Generation i20 klopt directe rivalen qua restwaarde
Gemiddelde restwaarde stijgt 7% in vergelijking met het voorgaande model.
- Gemiddelde restwaarde stijgt 7% in vergelijking met het voorgaande model.
- Kwaliteit, ruimte, design en de “total cost of ownership” versterken de restwaarde.
- Vijf jaar garantie zonder kilometerbeperking is positieve factor.
Het nieuwe B-segment model van Hyundai, de New Generation i20, zal naar verwachting een groter percentage van zijn oorspronkelijke prijs behouden in vergelijking met zijn directe concurrenten. Dit is de bevinding volgens nieuwe onafhankelijke studies in vijf grote Europese markten. De rapporten tonen een verhoging in restwaarde van 7% ten opzichte van zijn voorganger.
De analyses werden uitgevoerd door Eurotax, de toonaangevende Franse publicatie L'Argus, het gerenommeerde Quattroruote in Italië en Duitse auto-experts DAT. De cijfers voorspellen een indrukwekkende restwaarde voor het nieuwe model, gebaseerd op rapporten met betrekking tot Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje.
Klanten in Oostenrijk kunnen verwachten dat de New Generation i20 een betere investering is dan zijn belangrijkste rivalen. Eurotax voorspelt dat de 1,25-liter benzineversie 49% van zijn oorspronkelijke prijs zal kunnen behouden na drie jaar en 45.000 km. Daarmee doet de i20 beter dan concurrenten uit het segment zoals de Renault Clio (43%), Peugeot 208 (41%), Citroën C3 (40%) en Opel Corsa (39%).
In de Italiaanse markt, waar Quattroruote aanzienlijk lagere inschattingen maakt in de markt als gevolg van de economische crisis, overtreft de New Generation i20 eveneens zijn concurrenten met een restwaarde van 40%. Onder de concurrerende modellen werden de Volkswagen Polo (39%), de 208 (37%), Toyota Yaris (35%) en de C3 (32%) genoemd.
De resultaten in Frankrijk, Duitsland en Spanje onderlijnen ook de sterke prestaties van de New Generation i20. L'Argus verwacht een restwaarde van 46%, net achter de Renault Clio die een thuismatch speelt (47%) en voor de Yaris, de 208 en de Corsa.
In Duitsland behoudt de New Generation i20 49% van zijn waarde, dit op basis van de berekeningen van DAT en enkel overtroffen door de nieuwe Skoda Fabia (50%). De Opel Corsa, Ford Fiesta en Fiat Punto scoren minder goed dan de nieuwe Hyundai. Eurotax Spanje ziet eveneens een positieve restwaarde voor de New Generation i20 (45%), net achter de 208 (46%) en voor de Fiesta, Seat Ibiza en de Corsa.
Adrian Porter, Fleet en Remarketing Director van Hyundai Motor Europe, verklaarde: "De restwaarde-experts in heel Europa hebben de troeven van de New Generation i20 duidelijk erkend. Zijn kwaliteit, ruimte, design en de total cost of ownership maken van de i20 een verleidelijk aanbod voor particuliere en zakelijke klanten. En onze vijf jaar garantie zonder kilometerbeperking maakt van het geheel echt een geweldige deal."
Hyundai’s unieke garantiepakket biedt klanten een garantie van vijf jaar zonder kilometerbeperking, vijf jaar hulp bij pech onderweg en vijf jaar gratis gezondheidsinspecties van de wagen.
De nieuwe i20 is ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd in Europa. Hij is in alle Europese landen gecommercialiseerd.
RESTWAARDES PER LAND
Germany
Residual value figures (%) for New Generation i20 compared to key rivals in German market
Petrol-engine models |
RV (%) |
Hyundai New Generation i20 |
49 |
Fiat Punto |
43 |
Ford Fiesta |
45 |
Opel Corsa |
47 |
Skoda Fabia (new) |
50 |
Source: DAT, 36 months & 45.000km
France
Residual value figures (%) for New Generation i20 compared to key rivals in French market
Petrol-engine models |
RV (%) |
Hyundai New Generation i20 |
46 |
Opel Corsa |
38 |
Peugeot 208 |
45 |
Renault Clio |
47 |
Toyota Yaris |
45 |
Source: L’Argus, 36 months & 45.000km
Italy
Residual value figures (%) for New Generation i20 compared to key rivals in Italian market
Petrol-engine models |
RV (%) |
Hyundai New Generation i20 |
40 |
Citroen C3 |
32 |
Peugeot 208 |
37 |
Toyota Yaris |
35 |
Volkswagen Polo |
39 |
Source: Quattroruote, 36 months & 45.000km
Spain
Residual value figures (%) for New Generation i20 compared to key rivals in Spanish market
Petrol-engine models |
RV (%) |
Hyundai New Generation i20 |
45 |
Ford Fiesta |
43 |
Opel Corsa |
36 |
Peugeot 208 |
46 |
Seat Ibiza |
40 |
Source: Eurotax, 36 months & 45.000km
Austria
Residual value figures (%) for New Generation i20 compared to key rivals in Austrian market
Petrol-engine models |
RV (%) |
Hyundai New Generation i20 |
49 |
Citroen C3 |
40 |
Opel Corsa |
39 |
Peugeot 208 |
41 |
Renault Clio |
43 |
Source: Eurotax, 36 months & 45.000km