Persdossier Hyundai op de Brussel Motor Show 2014.

Nieuwe i10 en i20 WRC in de kijker.

Maandag 13 januari 2014 — Hyundai pakt breed uit in Brussel om duidelijk te maken dat 2014 een uitzonderlijk jaar wordt. Zo is het A-segment een te duchten concurrent rijker met de gloednieuwe Hyundai i10, waarvan meteen ook een opvallende M&M’s-editie wordt voorgesteld. Ook voor de i20 WRC en onze eigenste Thierry Neuville – die beide hun opwachting maken op de Hyundai-stand - breekt het uur van de waarheid aan, met de seizoensstart van het WK Rally op 17 januari in Monte Carlo. Die wordt gevierd met een speciale reeks: de i20 Rally. En wie gewacht heeft tot het salon om een nieuwe i20, ix20, i30, i40 of New ix35 te kopen, wordt beloond met de extra voordelige packs en prijzen van de nieuwe Move-familie.

Nieuwe i10, debuut van de i20 WRC, nieuwe Move-familie en uitbundige WK Voetbalsfeer: Hyundai geeft 2014 een knallende aftrap.

  • Belgische première nieuwe Hyundai i10; speciale kleurrijke reeks ‘M&M’s’
  • i20 WRC en Thierry Neuville tekenen present in Monte Carlo én op de Hyundai-stand
  • Limited Edition ter gelegenheid van Hyundai’s terugkeer naar het WRC: de i20 Rally
  • Hyundai hoofdsponsor WK Voetbal 2014 – doorlopend animatie op de Hyundai-stand
  • Lancering van Move-familie: value for money op de spits gedreven

 

Hyundai surft verder op zijn wereldwijde succesgolf en blijft in Europa steeds meer klanten voor zich winnen – het beste bewijs dat de modellen van het merk afgestemd zijn op de veeleisende Europese consument. Maar de dynamisch gelijnde nieuwe i10 gaat nog een stapje verder: hij pakt uit met een veelvoud aan troeven die de consument niet verwacht van een auto in het A-segment. Onder zijn verleidelijke Fluidic Sculpture-design gaan een uitzonderlijke afwerking en een erg complete veiligheidsuitrusting schuil, met onder meer standaard stabiliteitscontrole, 6 airbags en een bandendrukcontrole.

Daarnaast introduceert de nieuwe i10 comfortitems in het A-segment die tot nog toe het voorrecht waren van de hogere segmenten, zoals een verwarmd stuurwiel, verwarmde voorzetels, automatische airco, cruise control met snelheidsbegrenzer en Keyless Go. De i10 is dan ook heel wat volwassener geworden, maar tegelijk oogt hij een stuk jonger en dynamischer. Die hippe, jeugdige uitstraling wordt in aan de buitenzijde in de verf gezet door een breed gamma energieke koetswerkkleuren, terwijl het interieur naar keuze opgevrolijkt kan worden met levendige kleurencombinaties voor de zetels, het dashboard en de deurpanelen.

Dat interieur is voortaan bovendien het ruimste binnen het A-segment. Ook de kofferruimte breekt met 252 liter alle records in deze voertuigcategorie. Nog een sterk verkoopargument is dat de i10 steeds over vijf deuren en vijf zitplaatsen beschikt. Al even overtuigend zijn de hyperefficiënte en vinnige benzinemotoren: een 1.0-driecilinder van 66 pk en een 1.2-viercilinder van 87 pk. De 1.0 is als optie leverbaar met een erg comfortabel schakelende viertrapsautomaat. Van diezelfde 1.0 bestaat ook een ultra-ecologische BlueDrive-variant, die gemiddeld slechts 98 g CO2/km uitstoot en 90% fiscaal aftrekbaar is.

Maar in dit segment spelen emoties een minstens even grote rol, en dan zeker bij het jonge koperspubliek. Om het fun-aspect van de nieuwe i10 in de verf te zetten, sloegen Hyundai en M&M’s ®, het meest fun, kleurrijke en grootste chocolademerk in de wereld, de handen in elkaar om een speciale editie te ontwikkelen. Deze i10 Limited Edition M&M’s® bekent – letterlijk – kleur en is verkrijgbaar in Morning Glory-blauw met witte contrastelementen of in Pure White met rode accenten en bijhorende M&M’s®-logo’s. Deze Limited Edition M&M’s® belooft een collector’s item te worden, want de oplage is beperkt tot 200 stuks. De koper krijgt als toemaatje een M&M’s®-dispenser en twee drinkbekers. Wie naast zijn eigen i10 M&M’s® grijpt, kan op de Hyundai-stand de twee gekende M & M’s® personages : Yellow© en Red© (niet : ronde figuren) aanspreken en dan toch van de kleurrijke chocoladesnoepjes genieten.  (niet : bij de kraag vatten en een ‘zakje troost’ vragen)

Na een voorbereidingstijd van amper een jaar breekt voor Hyundai Motorsport het uur van de waarheid aan: de kersverse i20 WRC en onze 25-jarige landgenoot Thierry Neuville debuteren op 17 januari 2014 samen in Monte Carlo, waar het WK Rally 2014 van start gaat. Hyundai bouwde in Alzenau een state-of-the-art R&D-infrastructuur en stelde een team van doorgewinterde experts aan om in een recordtijd niet alleen operationeel, maar ook strijdklaar te zijn. Na zijn eerste exploot zal Thierry Neuville een bezoek brengen aan de Hyundai-stand in Brussel, waar de schijnwerpers niet alleen op de i20 WRC-rallywagen, maar ook op de voor de gelegenheid gecreëerde speciale reeks i20 Rally gericht zijn. Van deze sportief uitgedoste versie, die in het wit of het zwart verkrijgbaar is, worden slechts 50 exemplaren gebouwd.

Naast rally engageert Hyundai zich sinds 1999 natuurlijk ook in een andere sport, die over enkele maanden de hele wereld in rep in roer zet. Hyundai is immers de officiële automotive partner van de FIFA World Cup en zal in Brazilië nadrukkelijk aanwezig zijn, zowel op als naast het veld. Voetbalsponsoring is voor Hyundai een cruciaal onderdeel van zijn marketingstrategie en een ideale manier om een band te creëren tussen de klant en het merk. In Brussel kunnen de bezoekers aan de Hyundai-stand alvast de uitbundige WK Voetbalsfeer komen opsnuiven en deelnemen aan talrijke animaties.

Eén van Hyundai’s kernwaarden blijft een uitgesproken value for money. Alle modellen kunnen niet alleen bogen op een hoogstaande kwaliteit, die onderstreept wordt door het ‘5 Year Unlimited Warranty’-pakket, maar ook een uitzonderlijk gunstige verhouding prijs-uitrusting. Dat geldt in het bijzonder voor de nieuwe Move-familie: de Hyundai i20, ix20, i30, i40 en New ix35 Move zijn rijkelijk aangekleed en én bieden de koper de kans om voor een klein supplement een riant optiepakket toe te voegen. De Move-familie is voltallig te bewonderen in Brussel vormt een nieuw hoofdstuk in het offensief van de Belgisch-Luxemburgse importeur, die vastberaden is om in 2014 zijn marktaandeel verder uit te breiden.

Klik op de bijlage voor het volledige dossier.